وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

احتمال افزایش سودآوری از محل تغییر نرخ ارز

با بررسی سهام شرکت پتروشیمی جم به دست آمد:

با توجه به تغییر نرخ قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله ای به ارز آزاد و تأثیر آن بر سود شرکت ها می توان به پتروشیمی جم به عنوان یکی از واحدهای پتروشیمی تأثیرپذیر از این اتفاق نگریست.
با بررسی صورت های مالی سال 93 شرکت پتروشیمی جم به نظر می رسد سود پیش بینی شده 3204 ریالی این شرکت در سال مالی مذکور بتواند با توجه به برخی تغییرات انجام شده در نرخ قیمت گذاری ارز فروش محصولات در بورس کالا با تغییری حدوداً 7 تا 8 درصدی مواجه گردد.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، با توجه به تغییر نرخ قیمت گذاری محصولات پتروشیمی در بورس کالا از ارز مبادله ای به ارز آزاد و تأثیر آن بر سود شرکت ها می توان به پتروشیمی جم به عنوان یکی از واحدهای پتروشیمی تأثیرپذیر از این اتفاق نگریست.

براین اساس در بررسی صورت مالی سال 93 شرکت پتروشیمی جم در کل 3204 ریال سود برای شرکت پیش بینی شده است که از این میزان حدوداً هفت درصد که رقمی در حدود 20 تا 22 تومان می باشد می تواند به سود شرکت از محل مذکور اضافه شود.

طبق پیگیری های خبرنگار بورس نیوز، با توجه به کاهش 24 درصدی قیمت سوخت مصرفی واحدهای پتروشیمی و پرداخت در مجموع 202 تومان به ازای هر مترمکعب گاز مصرفی و خوراکی می توان به این نکته اشاره کرد که قیمت گذاری های انجام شده در وضعیت مالی سال 93 پتروشیمی جم مورد بررسی قرار گرفته است ولی این کاهش هزینه ها به میزانی نمی باشد که از این محل بتوان تعدیل مثبتی را برای سهام شرکت مذکور برآورد کرد.

بازدهی مثبت تنها دو نماد

در بررسی بازدهی صنعت دستگاه های برقی مشخص شد:

از میان هفت مجموعه فعال در گروه دستگاه های برقی طی سه ماهه نخست امسال تنها دو مجموعه همچون موتوژن و لامپ پارس شهاب بازدهی مثبت کسب کردند و پنج نماد باقی مانده بازدهی منفی محقق ساختند.
صنعت دستگاه های برقی شامل چهار طبقه لامپ، الکتروموتور، کابل برقی و تأسیسات برق است که امسال هفت مجموعه در این گروه فعالیت می کنند.

براساس گزارش بورس نیوز، این گروه در سه ماهه اول سال جاری بازدهی منفی حدود 12 درصدی را به دست آورد، حال آنکه در مدت مشابه سال قبل موفق به دستیابی به بازدهی مثبت حدود 50 درصد شده بود.

از میان هفت مجموعه فعال در گروه دستگاه های برقی طی سه ماهه نخست امسال تنها دو مجموعه همچون موتوژن و لامپ پارس شهاب بازدهی مثبت کسب کردند و پنج نماد باقی مانده بازدهی منفی محقق ساختند.

بازدهی مثبت تنها دو نماد

البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که نماد معاملاتی شرکت جوشکاب یزد طی مدت مذکور متوقف بوده و در بهار امسال معامله نمی شده است.

برهمین اساس هشت شرکت فعال در این صنعت طی، سه ماهه اول سال گذشته بازدهی مثبت را به سهامداران خود هدیه کردند و در جدول بازدهی این گروه طی این مدت بازدهی منفی مشاهده نمی شود.

اما در خصوص کم بازده ترین های این صنعت طی سه ماهه اول امسال می توان به شرکت های کابل البرز، نیروترانس و پارس سوئیچ اشاره کرد. مجموعه هایی که در مدت مشابه سال گذشته با بازدهی مثبت لبخند را برلبان سهامداران خود نشاندند.

بازدهی مثبت تنها دو نماد

رتبه نقدشوندگی سهام مجموعه های فعال در این گروه نیز بسیار پایین است و در میان آنها می توان به شرکت کابل البرز با رتبه نقدشوندگی 149 به عنوان نقدشونده ترین سهام در این گروه اشاره کرد و در مقابل آن نیرو ترانس با رتبه 303 در انتهای این جدول قرار می گیرد.

در پایان این گزارش می افزاید، طی بهار سال جاری در مجموع بیش از 413 میلیون و 659 هزار سهم معامله شد که این رقم نسبت به حجم معاملاتی بیش از 163 میلیون و 302 هزار سهمی این گروه در بهار سال گذشته با رشد قابل توجهی همراه شده است.

بازدهی مثبت تنها دو نماد

وابستگی روند بازار سرمایه به سیاست های دولت و نتیجه مذاکرات هسته ای

مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

روند قیمت سهام در بازار سرمایه تا پایان زمان تمدید مذاکرات وسانی همراه با کاهش و یا رشد ملایم خواهد بود. چنانچه طی 4 ماه آتی در مذاکرات هسته ای توافقات قطعی صورت پذیرد این قضیه می تواند نوید بخش خروج از رکود و ایجاد امیدواری در بازار سرمایه شود.
روند قیمت سهام در بازار سرمایه تا پایان زمان تمدید مذاکرات وسانی همراه با کاهش و یا رشد ملایم خواهد بود. چنانچه طی 4 ماه آتی در مذاکرات هسته ای توافقات قطعی صورت پذیرد این قضیه می تواند نوید بخش خروج از رکود و ایجاد امیدواری در بازار سرمایه شود.

در همین راستا، بشارت احسانی، مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: چشم انداز بازار سرمایه طی سال 93 در هاله ای از ابهام در خصوص نتیجه توافقات هسته ای و همچنین ابهام در خصوص سیاست ها و اقدامات دولت در راستای خروج از رکود می باشد.

احسانی تصریح کرد: به نظر می رسد بسته حمایتی دولت جهت خروج از رکود تأثیر جزیی بر روند بازار سرمایه بگذارد شایان ذکر است که اولویت در سیاست های دولت مربوط به کنترل تورم می باشد که همین قضیه منجر شده از حجم نقدینگی موجود در دست اشخاص حقیقی و شرکت ها کاسته شود این در حالی است که جهت خروج از رکود باید اقداماتی در طرف عرضه بازار انجام گردد که اولاً این قضیه بسیار زمانبر است و ثانیاً با توجه به اینکه راحت ترین کار جهت خروج از رکود به منظور تقویت تقاضای کالا و خدمات، افزایش در میزان نقدینگی است، بنابراین این قضیه با سیاست اول دولت که کنترل تورم می باشد در تناقض می باشد.

مدیر عامل کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد: در نتیجه خروج از رکود و تقویت عرضه نیازمند برنامه ای بلندمدت و مستلزم گذشت زمان است یکی از راهکارها جهت خروج از رکود، تشویق سرمایه گذاری است اگرچه رونق تولید نیازمند گذشت زمان می باشد بطور کلی به نظر می رسد بسته حمایتی دولت در جهت خروج از رکود در کنار توافق هسته ای طی 4 ماه آتی می تواند محرکی جهت رشد قیمت ها در بازار سرمایه باشد و موجب ایجاد امیدواری و انگیزه در بازار سرمایه شود. بنابراین اگرچه اقدامات مذکور زمانبر هستند اما در نهایت می توانند موجب آغاز حرکت و رشد بازار سرمایه و رونق اقتصادی شوند.

بشارت احسانی بیان کرد: یکی از مشکلات اصلی بازار سرمایه، اعمال سلیقه های شخصی در تصمیم گیری و مصوبات می باشد که این قضیه منجر شده که بی اعتمادی در بازار سرمایه تشدید شود و تصمیم گیری افراد در خصوص صنایع مختلف بر روی روند طبیعی آن صنایع تأثیر بگذارد. بنابراین تا زمانیکه اجازه تعیین قیمت تعادلی توسط عرضه و تقاضا داده نشود و اقتصاد به سمت بازار آزاد نرود، مشکل بازار سرمایه نیز حل نخواهد شد.

وی در خاتمه افزود: به اعتقاد بنده روند قیمت سهام در بازار سرمایه تا 4 ماه آتی نوسانی توأم با کاهش و یا افزایش ملایم قیمت سهام خواهد بود حال چنانچه در مذاکرات هسته ای توافق حاصل شود، امیدواری در بازار ایجاد می گردد که خود می تواند نویدبخش خروج از رکود نیز باشد. همچنین پیش بینی می شود در صورت عدم توافقات هسته ای امیدواری از بین خواهد رفت و مشکل تورم و رکود نیز باقی خواهد ماند.

ثبات در تصمیم گیری زمینه ساز رشد بازار سرمایه

مدیر صندوق سرمایه گذاری یکم سامان عنوان کرد:

متأسفانه در شرایط کنونی ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه افزایش یافته است بطوریکه ناهماهنگی بین ارکان مختلف اقتصادی منجر شده دوگانگی در فضای بازار ایجاد گردد و سهامداران نسبت به بازار سرمایه بی اعتماد شوند.
بزرگترین مشکل بازار سرمایه در شرایط کنونی عدم هماهنگی بین ارکان مختلف اقتصادی می باشد بطوریکه این مشکل باعث شده ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه افزایش بیابد و بی اعتمادی سهامداران نسبت به بازار تشدید شود.

در همین راستا، وسکانیانس، مدیر صندوق سرمایه گذاری یکم سامان با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: متأسفانه در شرایط کنونی ریسک سیستماتیک در بازار سرمایه افزایش یافته است بطوریکه ناهماهنگی بین ارکان مختلف اقتصادی منجر شده دوگانگی در فضای بازار ایجاد گردد و سهامداران نسبت به بازار سرمایه بی اعتماد شوند.

وسکانیانس تصریح کرد: این عدم هماهنگی بین ارکان مختلف اقتصادی که حدوداً از 7 ماه گذشته با مصوبات مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی ها آغاز شده و همچنان ادامه دارد، منجر شده که سهامداران نسبت به اخبار مختلف در بازار سرمایه واکنش نشان ندهند.

مدیر صندوق سرمایه گذاری یکم سامان در خصوص تأثیر مذاکرات بر روند بازار سرمایه عنوان کرد: پیش بینی می شود مقوله مذاکرات هسته ای نیز به توافق نهایی منتج شود بنابراین انتظار می رود بازار سرمایه در صورت رفع تحریم ها با رشد همراه شود. همچنین به نظر بنده روند قیمت سهام در بازار سرمایه صعودی توأم با شیب ملایم خواهد بود. علاوه بر این به نظر می رسد شاهد افت قیمت سهام در بازار سرمایه نباشیم و شاخص کل بورس تا پایان سال بین 90 الی 95 هزار واحد باشد.

وی در خاتمه افزود: بطور کلی می توان اظهار داشت که ثبات در تصمیم گیری محرک رشد بازار سرمایه خواهد بود. توصیه بنده به سهامداران این است که سهامی را که ارزش ذاتی و بنیادی مطلوبی دارند خریداری کنند همچنین پیشنهاد می گردد که به سهم هایی که دارای ابهام هستند ورود پیدا نکنند و در معاملات خود مبتنی بر تحلیل عمل کنند علاوه بر این به شایعات بازار توجه نکنند.

تداوم رکود بازار مسکن/صف های خرید پایدار نخواهد بود

یک کارشناس بازار مسکن عنوان کرد:

اغلب شرکت های بورسی گروه ساختمان در حالی طی روز گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که دلایل این امر چندان مشخص نبود.
اغلب شرکت های بورسی گروه ساختمان در حالی طی روز گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شدند که دلایل این امر چندان مشخص نبود.

براساس گزارش بورس نیوز، با توجه به رکود نسبی حاکم در بازار مسکن و عدم افزایش قیمت فروش ساختمان علیرغم رشد هزینه های تحمیلی بر مجموعه های این گروه، این سوال مطرح می شود که دلایل اقبال دوباره فعالان بازار سرمایه به سهام این مجموعه ها چیست؟

در همین راستا، یک کارشناس بازار مسکن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز پیرامون این موضوع و امکان تداوم افزایش تقاضا برای این گروه بورسی، اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی بازار سهام و رشد قیمت سهم های شرکت های ساختمانی می توان رفتار هیجانی سهامداران و عدم توجه به وضعیت سودآوری شرکت ها را یکی از اصلی ترین علل رخداد این امر بیان کرد. به نظر می رسد این افراد با تحلیل بنیادی اقدام به خرید سهام نمی کنند و با تکیه بر اخبار و گمانه زنی ها و تحلیل های نادرست برای خرید سهام شرکت های ساختمانی به صف می نشینند.

این کارشناس بازار مسکن، رشد قیمت سهام های شرکت های ساختمانی را بی ثبات و کوتاه مدت عنوان کرد و گفت: با توجه به کاهش نقدینگی در بازار مسکن و همچنین عدم حمایت دولت برای تزریق نقدینگی به این بازار، انتظار ایجاد رونق در آن و نیز رشد قیمتی سهام این مجموعه ها نمی رود.

وی در ادامه گفت: تا زمانیکه دولت بازنگری در سیاست های خود لحاظ نکنند، به طور قطع حداقل طی چهار ماه آینده هیچ تغییری نیز در وضعیت کلی این گروه ایجاد نخواهد شد.

این کارشناس بازار مسکن در خاتمه به سهامداران گروه ساختمانی اطمینان خاطر داد که شرکت های فعال این گروه با توجه به تهاتری عمل کردن در فروش واحدها و خرید نهاده های ساخت و زمین می توانند به سود برآوردی خود پایان سال مالی دست یابند و سود نقدی تقسیمی اعلامی به سهامداران خود را محقق کنند.

لغو محدودیت صادرات تمامی محصولات پتروشیمی

دبیر انجمن پتروشیمی اعلام کرد:

تاکنون هیچ گونه ممنوعیت در صادرات محصولات پتروشیمی وجود نداشته است و شرکت ها محصولات خود را با محدودیت صادر می کردند.
صبح دیروز خبر لغو ممنوعیت صادرات 15 قلم از محصولات پتروشیمی از سوی مدیر کل صادرات محصولات پتروشیمی اعلام گردید.

در همین راستا، دبیر انجمن پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن تأیید مطالب فوق اظهار داشت: تاکنون هیچ گونه ممنوعیت در صادرات محصولات پتروشیمی وجود نداشته است و شرکت ها محصولات خود را با محدودیت صادر می کردند.

مهدوی ابهری در ادامه افزود: در حال حاضر با توجه به دستور وزیر صنعت دیگر هیچ گونه محدودیتی در صادرات محصولات پتروشیمی وجود ندارد.

وی با اشاره به عرضه محصولات شرکت های پتروشیمی به شرکت های داخلی گفت: با توجه به نیاز داخل کشور به محصولات تولیدی شرکت های پتروشیمی به همین دلیل عمده محصولات تولیدی در داخل کشور عرضه می گردد و مازاد محصولات کشور به صورت صادراتی به کشورهای خارجی صادر می گردد.

شایان ذکر است ممنوعیت صادرات برخی از محصولات شرکت های پتروشیمی از جمله پروپیلن، پلی استایرن، پلی اتیلن، PVC، بنزن، واکس، اسید سولفوریک، برش سنگین نفتا و کربنات سدیم به دستور وزیر صنعت لغو گردیده است.

راهکارهای پیشنهادی برای رونق بورس

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس عنوان کرد:

دولت به منظور کاهش نرخ تورم در کشور در صدد کنترل قیمت فروش محصولات تولیدی در صنایع مختلف برآمده و در اجرای این سیاست نیز تا حدودی موفق عمل کرده است. اما در مقابل بازار سهام که بخشی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد با چالش مواجه گردیده است.
قیمت سهام شرکت های بورسی با کاهش قابل توجهی رو به رو شده و به نظر می رسد اکنون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بورس فراهم شده، حال آنکه سهامداران عمده و حقوقی نیازمند تأمین نقدینگی می باشند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوزعنوان کرد: سهامداران حقوقی بورس همچون شرکت های سرمایه گذاری در حالی با کمبود نقدینگی مواجه هستند که از یک سو امکان دریافت وام بانکی برای این مجموعه ها وجود ندارد و از سوی دیگر با توجه به اوضاع نامناسب ماه های اخیر بورس محدودیت هایی برای آنها جهت فروش سهام و شناسایی سود اعمال کرده اند.

محسن محمودزاده به راهکارهای موجود جهت بهبود شرایط حاکم بر بازار سهام اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط کنونی حمایت دولت از صنایع مختلف همچون پتروشیمی لازم به نظر می رسد، چراکه افزایش قابل توجه قیمت خوراک واحدهای پتروشیمی در حالی مقرر شده که این مجموعه ها می بایست محصولات تولیدی خود را برخلاف شرکت های هم گروه خارجی با قیمت های داخلی بفروشند که این امر آثار منفی بر سودآوری این صنعت در پی خواهد داشت.

وی کاهش عرضه های انجام شده از سوی دولت را یکی دیگر از راهکارهای موجود برشمرد و گفت: دولت به منظور کاهش نرخ تورم در کشور در صدد کنترل قیمت فروش محصولات تولیدی در صنایع مختلف برآمده و در اجرای این سیاست نیز تا حدودی موفق عمل کرده است. اما در مقابل بازار سهام که بخشی از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد با چالش مواجه گردیده است.

این مقام مسئول افزود: انتظار می رود تا دولت و نمایندگان مجلس نسبت به سیاست ها و برنامه های خود بازنگری کنند و منافع همه نهادها و بازارها را در نظر بگیرند.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس پیرامون تمدید مذاکرات هسته ای ژنو نیز بیان کرد: روند مذاکرات سیاسی ایران به گونه ای بوده که انتظار آن می رفت تا توافق نهایی در کوتاه مدت حاصل نشود. از این رو، به نظر می رسد فعالان بازار سرمایه با آگاهی از این موضوع به معاملات می پردازند و آثار روانی آن نیز بر روند ماه های اخیر بورس اعمال شده است.

محمودزاده در خصوص صنایع پربازده بورس اظهار داشت: صنایع پتروشیمی، پالایشی، معادن و فلزات از جمله گروه هایی هستند که همواره تقاضا برای محصولات تولیدی آنها وجود دارد و به دلیل سهولت دسترسی به مواد اولیه مورد نیاز تولید و اجرای طرح های توسعه ای با ارزش افزوده بالا آینده ای روشن در انتظار صنایع مذکور است.

محمودزاده در خاتمه به صنعت خودرو نیز اشاره کرد و گفت: همکاری و تعامل با شرکت های خودروساز خارجی، توسعه بازارهای فروش محصولات در خارج از کشور و در نهایت بهبود کیفیت دستگاه های تولیدی از جمله مواردی است که می بایست در این صنعت تحقق یابد تا شاهد شکوفایی آن طی سال های آتی باشیم.

تکذیب خبر کاهش 15 درصدی قیمت خودرو/اشتباه در تعیین سال پایه قیمت گذاری خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد:

طی جلسه این هفته مجلس شورای اسلامی با رییس و اعضای شورای رقابت اسناد و مدارکی در خصوص خودروسازان ارایه شد که با بررسی آنها شورای رقابت مجاب گردید که باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شده و مجدد مورد بررسی قرار گیرد.
خبر توافق مجلس و شورای رقابت برای بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو در حالی اعلام شد که کاهش 15 درصدی قیمت ها نسبت به قیمت های قبلی مصوب شورای رقابت صحت ندارد.

حمیدرضا فولادگر با اعلام این خبر در گفتگو بابورس نیوز اظهار داشت: طی جلسه این هفته مجلس شورای اسلامی با رییس و اعضای شورای رقابت اسناد و مدارکی در خصوص خودروسازان ارایه شد که با بررسی آنها شورای رقابت مجاب گردید که باید فرمول قیمت گذاری خودرو بازنگری شده و مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: احتمال کاهش قیمت ها وجود دارد، اما درصد آن قطعی نیست و میزان 10 تا 15 درصدی عنوان شده توسط برخی سایت های خبری صحت ندارد.

وی مشکل اساسی در فرمول شورای رقابت را در تعیین سال پایه عنوان کرد و گفت: بایستی بررسی شود که آیا نوسانات نرخ ارز بایستی در فرمول لحاظ شود یا خیر و فرمول شورای مذکور بر چه اساسی تعیین گردیده است.

وی افزود: به اعتقاد کمیسیون صنایع و معادن مجلس، پایه قیمت گذاری خودرو در این فرمول اشتباه تعیین شده و لازم است قیمت ها مجدد تعدیل شود. چراکه قیمت های اخیر مصوب توسط شورای رقابت هم راستا با اصل 44 قانون اساسی نیست و جا دارد که تعدیل گردد.

وی از تشکیل کارگروهی جهت بررسی قیمت ها و بازنگری در فرمول تعیین شده خبر داد و افزود: این کارگروه متشکل از کمیسیون صنایع مجلس و اعضای شورای رقابت است و برای تعیین میزان کاهش احتمالی قیمت ها بایستی تا جلسات بعدی و نهایی شدن تصمیمات منتظر ماند.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت کاهش قیمت خودرو سیاست حمایت از تولید نقض نخواهد شد، گفت: سیاست حمایت از تولید تنها افزایش قیمت نیست، بلکه در این راستا بایستی کیفیت محصولات افزایش یابد و بحث رقابت پذیری نیز در میان بازنگری در فرمول قیمت گذاری خودرو، تغییر خواهد کرد. این در حالی است که تا زمان تعیین تکلیف این موضوع، مشخص نیست قیمت فروش خودروسازان برچه مبنایی انجام خواهد شد.

آخرین وضعیت سهام بانک تجارت در بورس/ تأمین اعتبار برای کارگزاری‌ها

ارسال به دوستان
توسط معاون مدیرعامل بانک تجارت در آستانه برگزاری مجمع تشریح شد

معاون مدیرعامل بانک تجارت در حوزه مالی و سرمایه‌گذاری، گزارشی از وضعیت مالی و برنامه‌های این بانک در بازار سرمایه کشور ارائه داد.

خبرگزاری فارس: آخرین وضعیت سهام بانک تجارت در بورس/ تأمین اعتبار برای کارگزاری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، رستمی طی گفت‌وگویی در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک تجارت با اشاره به روند مثبت خصوصی شدن بانک تجارت طی چهار سال گذشته اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت مالی بانک تجارت در پایان سال مالی 1392 بسیار مثبت بوده است.

EPS بانک به طور کامل محقق شده و تعدیل مناسب EPS نیز لحاظ شده است و صورتهای مالی ما نیز نشان از استحکام ذخایر و وضعیت مالی بانک دارد.

با تصویب افزایش سرمایه 162 درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بانک در اسفندماه سال گذشته به میزان 28 هزار و 200 میلیارد ریال، نسبت کفایت سرمایه بانک در انطباق با حدود مقرر در استانداردهای بین المللی افزایش یافته که این به معنی افزایش توان بانک در اعطای تسهیلات و توسعه سهم بازار است.

ضمن اینکه این افزایش سرمایه ظرفیت توسعه فعالیت‌های بانک را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد می توانیم بگوییم که سهامداران می‌توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای چهارمین سال متوالی توسط بانک تجارت خاطرنشان ساخت: در سال مالی 1392 برای نخستین بار شاهد تهیه صورتهای مالی تلفیقی در بانک تجارت بودیم که این مهم در ادامه توسعه زیر ساختهای IT  و استفاده از استانداردهای بالا در حوزه مالی بانک است.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و نیز افتتاح نخستین شعبه تخصصی ارائه خدمات بورسی کشور توسط این بانک در بهمن ماه اظهار داشت: تسهیل مکانیزم‌های دریافت و پرداخت برای نهادهای بازار سرمایه و افزایش سطح اطمینان در معاملات این بازار، از جمله مهمترین موضوعاتی است که با اجرای تفاهم‌نامه محقق می‌شود و با عقد این قرارداد همکاری، گام بزرگی در جهت رفع مشکل تامین منابع شرکت‌های کارگزاری برداشته شده است.

وی ادامه داد: امید داریم این اقدام بانک تجارت گام موثری برای افزایش تعامل موثر بازار پول و سرمایه و مدیریت بهتر منابع بازار بورس با استفاده از ابزارهای کارا و روزآمدی باشد که باید در شبکه بانکی طراحی شوند. استقبال اکثر کارگزاری‌های قدرتمند بازار سرمایه از این خدمت نشان از طراحی خوب و حساب شده آن دارد . هدف ما این است که با تنوع بخشی به این خدمات و حضور موثر در بازار سرمایه، سهم بانک تجارت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای ایجاد چند هلدینگ قدرتمند در حوزه‌های مختلف کسب و کار خاطرنشان ساخت : این هلدینگ‌ها در حوزه‌های مالی، انرژی ، صنعت و معدن و فناوری اطلاعات (IT) و ساختمانی راه اندازی شده و در حال شکل گیری است که مدیریت آنها را یک هلدینگ اصلی بر عهده خواهد داشت.

رستمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل سوپر مارکت مالی بانک تجارت از طریق ایجاد و تقویت شرکتهای تامین سرمایه، کارگزاری، صرافی، بیمه و سرمایه‌گذاری و صندوق‌های متداول افزود: هدف ما این است که فعالیت هم افزای بخشهای مختلف این سوپرمارکت مالی به تقویت ساختارهای بانکداری اختصاصی و شرکتی در بانک تجارت و تعریف بسته‌های خدماتی بینجامد که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای مشتریان بزرگ بانک، ارزش افزوده بیشتری برای آنان ایجاد کند.

وی با اشاره به عضویت بانک تجارت در صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: البته باید توجه داشته باشیم که تقویت بازار بزرگ سرمایه ایران به برنامه‌ها و ابزارهای جدی‌تری همچون اعتماد سازی و افزایش دانش بازار و تقویت مکانیزم‌های نظارتی بازار نیاز دارد و مجموعه نهادهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه همچون بخشهای مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی با یک نگاه استراتژیک و هماهنگ بکوشند، تا رویدادهای مربوط به عوامل و تصمیمات تاثیرگذار بر بازار سرمایه به شکل بهینه مدیریت شود.

مجمع عمومی سالیانه بانک تجارت برای تصویب صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند 1392 ، روز سه شنبه 31 تیرماه برگزار می شود.

دست دلالان از بازار پتروشیمی بورس کالا کوتاه شد/ مزایای حذف سایت بهین‌یاب وزارت صنعت

ارسال به دوستان
یک فعال رینگ پتروشیمی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

یک فعال رینگ پتروشیمی با اشاره به مزایای تغییر مبنای نرخ ارز محصولات پتروشیمی در بورس کالا که اخیراً توسط وزارت صنعت ابلاغ شد، گفت: دلالان و برخی واسطه‌ها از وضعیت موجود نگران هستند، اما تولیدکنندگان واقعی از تصمیم تغییر مبنای نرخ ارز استقبال می‌کنند.

خبرگزاری فارس: دست دلالان از بازار پتروشیمی بورس کالا کوتاه شد/ مزایای حذف سایت بهین‌یاب وزارت صنعت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چند هفته پیش وزارت صنعت، معدن و تجارت در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که مبنای محاسبه نرخ پایه محصولات پتروشیمی از ارز مبادله‌ای به ارز آزاد تغییر پیدا کرده و قیمت پایه این محصولات بر همین اساس تعیین خواهد شد.

پس از اعلام این مصوبه و اجرای آن توسط بورس کالای ایران بسیاری از فعالان، نوید حذف رانت‌های سنگین برخی واسطه‌گران را دادند و از طرفی بسیاری از تولیدکنندگان به دلیل کمبود عرضه، دیگر نگران تأمین مواد اولیه خود نخواهند بود.

در این باره مهدی میر شاه محمد، فعال بازار پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آخرین وضعیت رینگ پتروشیمی بورس کالا در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان اظهار داشت: پیش از این شکاف بسیار زیادی بین قیمت‌های بورس کالا و بازار آزاد وجود داشت که با تصمیم درست دولت این اختلاف قیمت اکنون از بین رفته است.

وی افزود: اکنون بازار در مقابل برخی قیمت‌ها مقاومت می‌کند و در برخی گریدها و محصولات رغبتی برای خرید نشان نمی‌دهد، اما مسلماً با تغییر قیمت پایه، تقاضای کاذب در بورس از بین خواهد رفت و همین امر موجب ورود تقاضای واقعی به بازار خواهد شد.

این فعال رینگ پتروشیمی گفت: امیدوارم پس از ماه مبارک رمضان اگر عرضه‌ها به شکل فعلی تداوم داشته باشند، بازاری متعادل در پیش رو داشته باشیم.

* رانت 500 تا 700 تومانی دلالان در هر کیلو برخی محصولات پتروشیمی

شاه‌محمد درباره وضعیت ارز و تقاضا پیش از ابلاغ مصوبه جدید و تغییر مبنای محاسبه قیمت پایه محصولات پتروشیمی افزود: قبلاً اختلاف قیمت محصولات در بورس کالا و بازار آزاد رانت ایجاد کرده بود، به طوری که در برخی محصولات کیلویی 500 تا 700 تومان سود برای واسطه‌گران به همراه داشت، اما اکنون این رانت از بین رفته است.

* مزایای حذف سایت بهین یاب

وی با بیان اینکه گام دیگر رسیدن به تقاضای واقعی، حذف سایت بهین‌یاب وزارت صنعت است، گفت: باید مسئولان اجازه دهند، تا تولید کنندگان بر مبنای پروانه خود اقدام به خرید از بورس کالا کنند، چرا که برخی افراد معرفی شده بر مبنای میزان تولیدات واقعی محصول دریافت نمی‌کنند.

شاه محمد افزود: اکنون در برخی موارد عرضه‌ها بیشتر است و معاملات به سیستم مچینگ می‌رود، بنابراین سایت بهین‌یاب فیلتری است که راه تقاضای واقعی را گرفته است، بنابراین با توجه به عدم مشکل تامین مواد اولیه پتروشیمی سایت بهین‌یاب باید به طور کامل حذف شود، تا مصرف‌کننده و تولید کننده واقعی وارد بازار شود.

شاخص بورس مثبت شد/ اوراق تسهیلات فرابورس ۹۸۰ هزار ریال شد

ارسال به دوستان
در پایان معاملات امروز سهام

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۴۰ واحدی به ۷۳ هزار و ۸۹۰ واحد رسید.

خبرگزاری فارس: شاخص بورس مثبت شد/ اوراق تسهیلات فرابورس ۹۸۰ هزار ریال شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با  افزایش 140 واحدی به 73890 واحد رسید که هلدینگ صنایع پتروشیمی خیلج فارس، پتروشیمی فن‌آوران، سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی،‌ سرمایه‌گذاری خوارزمی و همراه اول بیشترین تاثیر مثبت را داشتند.

در معاملات امروز بورس آهنگری تراکتورسازی، سرمایه‌گذاری پارس توشه و ایرانسفو پس از بازگشایی بیشترین افزایش قیمت و به دنبال آن صنایع خاک چینی، تراکتورسازی، لامیران و مس شهید باهنر بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

در مقابل هم ایران خودرو دیزل، سرمایه‌گذاری سایپا، فنرسازی زر، سرمایه‌گذاری رنا، لیزینگ رایان‌سایپا، فرآوری مواد معدنی و کاشی پارس بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

در فرابورس هم شاخص با افزایش دو واحدی به 802 واحد رسید که پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس بیشترین تاثیر افزایشی را داشتند.

در این بازار اوراق تسهیلات خرید مسکن در بیشترین قیمت به محدوده 98 هزار تومان رسید و اکثر این نمادها افزایش قیمت را تجربه کردند.

انتظار حمایت از مسئولین بورس داریم

مدیر عامل شرکت ایران خودرو

در پی اظهار نظر برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص غیر منطقی بودن رشد قیمت محصولات خودرویی و بازنگری مجدد فرمول قیمت گذاری خودروسازان مدیر عامل شرکت ایران خودرو از وجود مدارک و مستندات منطقی و علمی برای افزایش قیمت 3 تا 6.7 درصدی محصولات خودروسازان سخن گفت.
در پی اظهار نظر برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص غیر منطقی بودن رشد قیمت محصولات خودرویی و بازنگری مجدد فرمول قیمت گذاری خودروسازان مدیر عامل شرکت ایران خودرو از وجود مدارک و مستندات منطقی و علمی برای افزایش قیمت 3 تا 6.7 درصدی محصولات خودروسازان سخن گفت.

در همین راستا، یکه زارع مدیر عامل شرکت ایران خودرو در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز با اشاره به نظر برخی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در خصوص غیر منطقی بودن افزایش قیمت محصولات شرکت های خودرویی و بازنگری در فرمول قیمت گذاری شورای رقابت اظهار داشت: مجلس حق دارد تا افزایش قیمت خودرو را بررسی کند اما نمی توان خلاف قانون عمل کرد چراکه اولاً نمی توان خلاف قانون و مصوبه شورای رقابت عمل کرد و ثانیاً تمام اطلاعاتی که ما به شورای رقابت ارایه کردیم همه واقعی بوده و براساس مدارک و مستندات موجود ارایه شده و این افزایش قیمت حداقل میزانی بود که می شد برای محصولات خودرویی در نظر گرفت که بعید است در قیمت های فعلی تغییری ایجاد شود و به نظر هم نمی رسد رشد 3 تا 6.7 درصدی رقم قابل توجهی برای محصولات باشد.

وی افزود: در جاییکه به استناد مرکز آمار ایران که در خرداد ماه اعلام شده محصولات پوشاکی با رشد 18.6 درصدی، محصولات روغنی و محصولات لبنی با افزایش قیمت های بیش از 10 درصدی مواجه شده اند رشد حدوداً 4.5 درصدی محصولات خودرویی که یک چهارم رشد قیمت پوشاک نیز نمی باشد اصلاً غیر منطقی نیست.

این در حالی است که صنعت خودرو با توجه به میزان اشتغال زایی در کشور و تأثیرات اقتصادی که دارد اصلاً با صنعت پوشاک قابل مقایسه نیست.

یکه زارع خاطر نشان کرد: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اجرای اقتصاد مقاومتی مسئولین وظیفه دارند تا از تولید حمایت کنند تا چرخ صنایع داخلی هرچه سریعتر به گردش درآید. ما باید کار علمی انجام دهیم و کارشناسی صحبت کنیم، اینکه می گویند محصولات خودرویی 30 درصد افزایش قیمت از شورای رقابت گرفته اند حرفی غیر کارشناسی بوده و مبنای علمی ندارد و این موضوع با توجه به مدارک و مستندات موجود قابل بررسی است.

از سویی دیگر شاهد هستیم که محصولات خودرویی داخل را با محصولات خارجی مقایسه قیمتی می کنند که این موضوع کارشناسی و عادلانه نیست چراکه مقایسه محصولات بدون عوارض خارجی با خودروی با عوارض داخلی کار کارشناسی نمی باشد اگر بنا به مقایسه است باید خودرویی بدون عوارض داخلی را با خودروی خارجی محاسبه کنیم.

وی افزود: اکنون صحبت از کاهش عوارض و به صفر رساندن عوارض واردات خودرو می باشد که باید در پاسخ به این صحبت گفت که اولاً در کجای دنیا به جز کشورهای عضو WTO عوارض خودرو صفر است که برخی قصد به صفر رساندن عوارض واردات خودرو را دارند.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: در اینکه باید ما برای افزایش کیفیت و بهبود خدمات بیشتر بکوشیم شکی نیست و باید معایب موجود را برطرف کنیم اما به هیچ عنوان رشد 30 درصدی قیمت خودرو را قبول نداریم و افزایش نرخ 3 تا 6.7 درصدی را حداقل افزایشی می دانیم که می شد برای صنعت خودرو در نظر گرفت.

یکه زارع با اشاره به وضعیت فعلی ایران خودرو گفت: برنامه ما برای بودجه سال جاری تولید 480 هزار دستگاه خودرو می باشد اما بنا داریم تا پایان سال به رقم 600 هزار دستگاه برسیم که با عنایت به مسیر پیشرو امکان پذیر است.

همچنین مذاکرات خود را با شرکای احتمالی خارجی ادامه می دهیم و فعالیت خود را بر مبنای تداوم تحریم ها به جلو می بریم که در صورت رفع تحریم ها قطعاً تأثیرگذاری آن با توجه به اتفاقات مثبت فعلی بیشتر نمایان می شود و حتی می تواند در نیمه دوم سال جاری نیز خود را نشان دهد.

وی در پایان یادآور شد: حرف های ما مستدل است و حتی یک ریال نیز با واقعیت اختلاف ندارد و از آنجاییکه در حال حاضر موتور محرک بازار سرمایه کشور به دست گروه خودرویی می باشد از مسئولین سازمان بورس انتظار کمک و همیاری به جهت بسته شدن پرونده شایعات خودرویی داریم تا بازار سرمایه نیز از این قضیه منتفع شود.

بورس پس از تمدید مذاکرات

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

برای کاهش ریسک از صندوق های سرمایه گذاری مشورت بگیرند و سهامی را که از نظر بنیادی قوی و با افزایش تولید و حمایت دولت همراه هستند، خریداری کنند.
افزایش نرخ ارز طی سال گذشته منجر شد سود شرکت ها نیز به خاطر افزایش نرخ ارز افزایش یابد. شایان ذکر است نرخ رشد سود شرکت ها ناشی از پتانسیل افزایش تولید و یا به واسطه طرح های توسعه شرکت ها نبوده بلکه این افزایش تنها ناشی از افزایش نرخ ارز می باشد.

در همین راستا، یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به مطالب بالا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت:بنابراین بازار سرمایه نیز متناسب با سودآوری شرکت ها، با رشد همراه شد. همچنین حدوداً در دی ماه سال گذشته نسبت پی بر ای بازار سرمایه 8 مرتبه بود در حالی که در همان زمان با توجه به سیاست دولت در راستای کنترل تورم نرخ سود بانکی حدود 23 درصد رسید و با افزایش همراه شد. بنابراین با توجه به میانگین پی بر ای سود سپرده بانکی که حدود 4.8 بود منجر شد که پول به سرعت از بازار سرمایه به سمت بازار رقیب که بازار مالی بود انتقال یابد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد: بنابراین قیمت سهام در بازار سرمایه به شدت با کاهش همراه شد همچنین با توجه به ابهام در روند مذاکرات و علاوه بر آن به دلیل مصوبات مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی ها و با توجه به آثار اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها کاهش قیمت سهام در بازار سرمایه با سرعت بیشتری اتفاق افتاد. اگرچه اولین تلنگر افت قیمت سهام در بازار سرمایه به دلیل جذاب شدن بازار مالی و مزیت عدم ریسک در آن بازار به وجود آمد.

وی با اشاره به توافق گروه 5+1 با ایران بر سر تمدید مذاکرات تا سوم آذر ماه اظهار داشت:بنظر می رسد بازار سرمایه دچار وضعیت مبهمی خواهد شد بطوریکه بورس دچار اصلاح کوتاه مدت و توأم با نوسان و برخی تصمیمات هیجانی سرمایه گذاران خواهد گردید.

در خاتمه نیز توصیه بنده به آن دسته از سهامدارانی که بدون اطلاعات کافی وارد بازار سرمایه شده اند این است که برای کاهش ریسک از صندوق های سرمایه گذاری مشورت بگیرند و سهامی را که از نظر بنیادی قوی و با افزایش تولید و حمایت دولت همراه هستند، خریداری کنند.

بررسی معاملات محصولات پتروشیمی پس از یک مصوبه

در گفتگو با یک کارشناس بورس کالا عنوان شد:

مصوبه اجرا شده برای افزایش عرضه در تعداد محدودی از شرکت های پتروشیمی تأثیرگذار بوده است بطوریکه در بعضی محصولات مانند پلی اتیلن سبک خطی امیرکبیر با افزایش چمشگیری مواجه هستیم و همچنین عرضه هزار تن به 10 هزار تن ارتقاء یافته است.
مصوبه اجرا شده برای افزایش عرضه در تعداد محدودی از شرکت های پتروشیمی تأثیرگذار بوده است بطوریکه در بعضی محصولات مانند پلی اتیلن سبک خطی امیرکبیر با افزایش چمشگیری مواجه هستیم و همچنین عرضه هزار تن به 10 هزار تن ارتقاء یافته است.

کارشناس معاملات بورس کالای کارگزاری بهمن در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطالب فوق اظهار داشت: عملکرد بورس کالا در تأمین مالی تولیدکنندگان در سال جاری با هیچگونه تغییری مواجه نگردیده است و روش سابق معاملاتی خود را در عرضه محصولات به روش نقدی و اعتباری ادامه می دهد.

وی بورس کالا را به عنوان مجری شرکت ها عنوان کرد و گفت: بورس کالا اختیارات تخفیف در نرخ ارز محصولات را ندارد و شرکت ها با ضمانت شرکت های پتروشیمی می توانند محصولات خود را به صورت اعتباری در بورس کالا عرضه نمایند.

سعید علوی به مصوبه هیأت دولت در خصوص محاسبه نرخ ارز آزاد برای محصولات شرکت های پتروشیمی اشاره کرد و گفت: مصوبه اجرا شده برای افزایش عرضه در تعداد محدودی از شرکت های پتروشیمی تأثیرگذار بوده است بطوریکه در بعضی محصولات مانند پلی اتیلن سبک خطی امیرکبیر با افزایش چمشگیری مواجه هستیم و همچنین عرضه هزار تن به 10 هزار تن ارتقاء یافته است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: محصول پلی اتیلن امیرکبیر در هفته گذشته به دلیل افزایش بیش از حد عرضه با قیمت بالا با کاهش شدید تقاضا مواجه گردید.

این کارشناس کارگزاری بهمن شرایط حال حاضر تقاضا در بورس کالا را با رکود شدید بیان کرد و گفت: برخی محصولات مانند PVC که تا هفته گذشته به شدت با سقف تقاضا مواجه می گردید در هفته جاری با کاهش تقاضای بسیار زیادی مواجه شده است.

علوی در خصوص شرایط موجود در بورس کالا برای عرضه محصولات شیمیایی گفت: در حال حاضر در بعضی محصولات شیمیایی مانند کربنات سدیم سنگین و سبک با توجه به شرایط موجود تقاضاهای بالایی مشاهد می شود ولی اکثر محصولات با قیمت پایه و بدون ایجاد رقابت به معاملات روزانه خود ادامه می دهند.

وی در پایان شرایط ایجاد شده در بورس کالا را برای خریداران مطلوب ارزیابی کرد و گفت: شرکت های که پروانه معتبری ندارند می توانند از طریق مچینگ اقدام به خرید نمایند که سیستم مچینگ این اجازه را می دهد کالاهایی را که تقاضای زیادی ندارند در خارج از بورس معامله شوند که این امر انگیزه را میان خریداران در خارج از بورس به وجود می آورد.

بورس نیوز

ثبت رکود بالاترین ارزش سهام "فملی"

در حاشیه مجمع عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران عنوان شد:

با تلاش و پشتکار کلیه پرسنل شرکت توانستیم به ارزش بازار سهام شرکت بالغ بر 168 هزار میلیارد ریال از ابتدای پذیرش سهام "فملی" در بورس شویم. در راستای تداوم گردش چرخهای صنعت مس در کشور و همچنین تأمین نیازهای داخلی نقش خود را در سال 92 به خوبی ایفا کرده و موفق به دستیابی بالاترین قیمت هر سهم "فملی" در بورس شدیم.
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ملی صنایع مس ایران رأس ساعت 15:00 روز یکشنبه مورخ 1393.04.22 درمحل سالن همایش های رازی با حضور بیش از 87.74 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای عمرانی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان قاسمی و سلطانی و به دبیری آقای رحمتی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای مراد علیزاده و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1392.12.29

2- تقسیم 400 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و موسسه حسابرسی و خدمات مدیریت رهبین به‌عنوان بازرس علی‌البدل

4- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

افتتاح 3 طرح توسعه ای تا آبان ماه

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام جهت تصویب صورت های مالی عملکرد سال منتهی به 29 اسفند 92 از ثبت رکورد بالاترین ارزش بازار سهام شرکت از زمان پذیرش ملی صنایع مس ایران در بورس تا کنون خبر داد و گفت: با تلاش و پشتکار کلیه پرسنل شرکت توانستیم به ارزش بازار سهام شرکت بالغ بر 168 هزار میلیارد ریال از ابتدای پذیرش سهام "فملی" در بورس شویم.

احمد مراد علیزاده در ادامه به رکورد فروش بیش از 34000 میلیارد ریال در سال مالی مورد گزارش اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای تداوم گردش چرخهای صنعت مس در کشور و همچنین تأمین نیازهای داخلی نقش خود را در سال 92 به خوبی ایفا کرده و موفق به دستیابی بالاترین قیمت هر سهم "فملی" در بورس شدیم.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید تا سال 97 به بیش از 400 هزار تن خواهید رسید، گفت: تولید مس از سال آینده تا 97 به ترتیب از 280 تا 400 هزار تن خواهد رسید.

مراد علیزاده به افتتاح فاز دوم تغلیظ سرچشمه با ظرفیت 160 هزار تن طی مهر و آبان خبر داد و افزود: فاز 2 تغلیظ سونگون با ظرفیت 150 هزار تن و فاز نخست کارخانه پالایشگاه مس خاتون‌آباد با ظرفیت تولید 100 هزار تن کاتد نیز در همین بازه زمانی افتتاح خواهد شد و بر این اساس در سال‌های 94 و 95 شاهد افزایش تولید خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: در حال حاضر 17 پروژه با مجموع سرمایه‌گذاری 4077 میلیارد تومان و 1826 میلیون یورو در دست اجراست که به بهره برداری رسیدن آنها 3380 میلیارد تومان و 1150 میلیون یورو سرمایه گذاری نیاز دارد تا مطابق برنامه در سال 97 به ظرفیت 400 هزار تن مس محتوا دست یابیم.

وی به میزان فروش شرکت ملی صنایع مس ایران در سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در سال 92 مجموع فروش معادل 4 هزار و 330 میلیارد تومان بود که از این میزان فروش، یک هزار و 400 میلیارد تومان سود حاصل شد.

وی با بیان اینکه قیمت مس باید بر اساس نرخ LME ضربدر ارز آزاد باشد، اظهار کرد: با پیگیری‌های شرکت ملی صنایع مس ایران و همکاری ستاد تنظیم بازار این موضوع پذیرفته شده است که آثار افزایش درآمد ناشی از آن در آینده مشهود خواهد بود و با افتتاح این طرح ها در سال های آتی شاهد افزایش تولید و سودآوری مناسب برای سهامداران خواهیم بود.

اعضاء هیأت مدیره

ثبت رکود بالاتری ارزش سهام

پیام هیأت مدیره

بار دیگر خداوند متعال در سایه الطاف بی دریغش بر ما منت گذارد و توفیق خدمت گزاری را به ما عطا فرمود تا در سال 1392 "سال حماسه سیاسی و حماسه ی اقتصادی" تمام توان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با اتکا و دلگرمی به اعتماد و اطمینان سهامداران گرامی و تلاش و همیاری متخصصان، مدیران و کلیه کارکنان عزیز شرکت و با پشتیبانی مسئولان محترم در تحقق بخش عمده ای از اهداف عملیاتی شرکت موفق بوده و در راستای تداوم گردش چرخ های صنعت مس در کشور و استمرار حضور میهن عزیزمان در بازار های جهانی و همچنین تأمین نیازهای داخلی نقش خود را به خوبی ایفا نماییم.

در سال گذشته شاخص های زیر محقق گردیده است.

* دستیابی به رکورد بالاترین ارزش سهام شرکت بمیزان بیش از 168هزار میلیارد ریال از ابتدای پذیرش سهام شرکت در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1385.

دستیابی به رکورد بیش از 240 هزار متر مربعه تعداد معاملات شرکت در بورس

* دستیابی به رکورد بیش از 5 میلیارد سهم حجم معاملات شرکت در بورس

* دستیابی به رکورد بهترین رتبه کیفیت افشا و اطلاع رسانی

* دستبابی به رکورد بیشترین ارزش سهام معامله شده به میزان بیش از 20410میلیارد ریال

* دستیابی به بالاترین قیمت هر سهم (4800ریال معادل 29017 ریال قبل از دو مرحله افزایش سرمایه )

* دستیابی به رکورد فروش داخلی بالغ بر 34000میلیارد ریال

مجموع فروش شرکت در سال مالی مورد نظر بیش از 43000 میلیارد ریال بوده است. این در حالی است که متوسط قیمت مس در سال قبل از آن 10 درصد افت داشته و از آن مهمتر تشدید تحریم های آمریکا از ابتدای جولای 2013 با وضع قانون جدیدی توسط کنگره این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران که برخی از کالاها و خدمات ایرانی را نشانه گرفته باعث افت شدید صادرات محصولات این شرکت شده است.این یکی دیگر از بحران های ایجاد شده از سوی استکبار جهانی است که بحمدا... با تلاش کلیه مسولین در حال مرتفع شدن است.هیأت مدیره و مدیریت شرکت معتقد است که امانتدار سهامداران محترم بوده و به منظور حراست و ارتقاء امانت واگذار شده به انها، وظیفه خود می داند که از انجام هیچ تلاش و کوششی در خصوص رفع این مشکل دریغ نورزد.

در پایان شایان ذکر است مدیریت شرکت برخود فرض میداند طبق رسالت و وظایف خود در هر زمان با افتخار،پذیرا و پاسخگوی سهامداران محترم بوده و مقدم سهامداران محترم را که بی شک همراه با خیر و برکت یرای شرکت خواهد بود، گرامی میدارد.

سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس مبلغ 1،000میلیون ریال (شامل تعداد1،000سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1،000،000ریال) بوده که طی چند مرحله، به مبلغ 35،000،000 میلیون ریال (شامل 35،000،000 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000ریال) در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 افزایش یافته است.

تغییرات سرمایه شرکت

ثبت رکود بالاتری ارزش سهام

ترکیب سهامداران

ثبت رکود بالاتری ارزش سهام

شرکت از منظر بورس اوراق بهادار

-وضعیت معاملات و قیمت سهام

ثبت رکود بالاتری ارزش سهام

شرکت در تاریخ 1385.07.19 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه فلزات اساسی با نماد فملی درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1385.11.15 مورد معامله قرار گرفت.

-کیفیت افشاء اطلاعات

ثبت رکود بالاتری ارزش سهام

جایگاه شرکت در صنعت

شرکت ملی صنایع مس ایران در سال1392 موفق به دستیابی رکورد فروش داخلی بالغ بر 34000میلیارد ریال گردید. مجموع فروش شرکت در سال مالی مورد نظر بیش از 43000میلیارد ریال بوده که نسبت سال گذشته حدود 9 در صد کاهش داشته است.این در حالیست که متوسط قیمت مس در سال یاد شده نسبت به سال قبل از آن 10 درصد افت داشته و از آن مهمتر تشدید تحریمهای آمریکا از ابتدای جولای 2013 با وضع قانون جدیدی توسط کنگره این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران که برخی از کالاها و خدمات ایرانی را نشانه گرفته باعث افت شدید صادرات این شرکت شده است.

ثبت رکود بالاتری ارزش سهام

-هزینه خرید و مصرف مواد اولیه عمده شامل کنسانتره و قراضه (کالای نیمه ساخته) در سال 1392به مبلغ 6983378 میلیون ریال که نسبت به سال قبل 18درصد کاهش داشته است.

عملکرد توسعه شرکت در سال 1392

باتوجه به اصلاح و بهبود استراژی توسعه شرکت ملی صنایع مس ایران بر پایه توانایی مالی، پتانسیل معدنی و تأمین زیر ساخت های اساسی، پلان توسعه شرکت، ظرفیت طرحها و اولویت بندی اجرای آنها مورد بازنگری قرار گرفت تا با اجرای پروژه های اولویت دار و زودبازده و به بهره برداری رساندن آنها در میان مدت توان مالی شرکت افزایش یافته و زیر ساخت های اساسی ایجاد گردد تا بر اساس آن امکان اجرای مابقی طرح های توسعه فراهم شود. بدین ترتیب برخی از طرح های معدنی جهت تکمیل مطالعات اکتشافی و تدقیق ذخائر معدنی به امور اکتشافات عودت گردید. برخی از پروژه ها فعلا متوقف شدو از میان آنها پروژه هایی که تأمین ماشین آلات اصلی را سفارش گذاری نموده بودند تا تکمیل ساخت و حمل تجهیزات به شرکت، کار آنها ادامه می یابد. تعدادی از پروژه ها نیز آماده واگذاری به بخش خصوصی می باشد. بر این اساس آخرین و ضعیت پروژه های در دست اجرای شرکت در پایان سال مالی مورد نظر ذیلا ارائه شده است.

ابتدا طرح های توسعه کرمان آورده شود و بعد سونگون

طرح های توسعه در استان آذربایجان شرقی

  • توسعه تغلیظ سونگون فاز 2
  • پروژه احداث فاز 2کار خانه تغلیظ
  • احداث کارخانه ذوب و اسید سولفوریک سونگون
  • احداث کارخانه پالایشگاه سونگون
  • احداث کارخانه لیچینگ سونگون

طرح های توسعه در استان کرمان

  •  توسعه کارخانه تغلیظ سرچشمه فاز 2
  • احداث کارخانه تغلیظ سرچشمه فاز 2
  • توسعه ذوب و اسید سرچشمه
  • توسعه ذوب و اسیدسولفوریک خاتون آباد
  • احداث کارخانه پالایشگاه خاتون آباد
  • طرح تجهیز معدن و احداث کارخانه تغلیظ در آلو
  • عملیات پیش باطله برداری معدن در آلو کرمان
  • احداث کارخانه تغلیظ دره زار
  • طرح احداث ورزشگاه ها
  • طرح معادن تفت
  • طرح معادن مس تفت
  • طرح معدن چهل کوره زاهدان

طرحهای توسعه در استان یزد

طرح های توسعه در استان سیستان و بلوچستان

اهم برنامه های شرکت در سال 1393

1-تولید

  • استخراج 150 میلیون تن مجموع ماده معدنی و با طله
  • 803 هزار تن کنسانتره مس مولیبدن
  • 193هزار تن مس تصفیه شده (کاتدی)
  • 206 هزار تن مس محتوای معدنی

2- توسعه

اهم پروژه های توسعه ای قابل راه اندازی

الف- فاز 2 توسعه تغلیظ سرچشمه

ب- فاز 2 توسعه تلغیظ سونگون

ج- فاز اول کارخانه پالایشگاه خاتون آباد

3- ساختار سازمانی

تبدیل شرکت ملی صنایع مس ایران به هولدینگ و ایجاد شرکتهای تابعه "شرکت صنعتی معدنی مولیبدن مس آذربایجان" و "شرکت صنایع و معادن مس کرمان زمین" و ایجاد یا اصلاح ساخنار مبتنی بر این تغیر از جمله مهمترین اهداف در این حوزه است.

4- فروش

  •  فروش محصولات به صورت داخلی و صادرات و کسب درآمد بالغ بر 56000 میلیارد ریال
  • فروش محصولات مسی (کاتد،مفتول،بیلت و اسلب) و محصولات فرعی (سولفور مولیبدن و...) بر اساس نرخ ارز متقاضی
  • رایزنی در خصوص اصلاح قیمت فروش اعتباری محصولات
  • صدور آنی کلیه صورتحساب های مشتریان پس از خاتمه بارگیری در راستای افزایش رضایت مندی ایشان
  • ایجاد یکپارچگی بین سیستم های فروش و مالی شرکت و بانکها (در گام نخست بانک ملت) بمنظور واریز آنلاین مبالغ فروش
  • ایجاد امکان دپو محصولات در منطقه ویژه اقتصادی بندر عباس پس از رایزنی های گسترده و استفاده از امکانات منطقه
  • بازسازی ساختمان اداری انبار قدیم شرکت مس در بندر عباس

5- مشارکت و سرمایه گذاری ها

در ارتباط با سرمایه گذاری ها و مشارکت ها نیز استراژی شرکت سرمایه گذاری در پروژه های توسعه ای خود (مس و فلزات همراه) و افزایش ظرفیت تولید خواهد بود بعلاوه در اجرای پروژه های خود از حضور سرمایه گذاران نیز استقبال می نماید.

6- شیوه های تأمین مالی

شرکت منابع مالی مورد نظر اجرای برنامه توسعه خود را از محل منابع داخلی، افزایش سرمایه، تسهیلات بانکی اوراق مشارکت، صکوک و شیوه های قرار دادی مختلف تأمین خواهد نمود.

ترازنامه

ثبت رکود بالاترین ارزش سهام
صورت سود و زیان:
ثبت رکود بالاترین ارزش سهام

چشم انداز وضعیت سهام بانک تجارت بسیار روشن است


با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد می توانیم بگوییم که سهامداران می‌توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، دکتر رستمی طی گفتگویی در آستانه برگزاری مجمع عمومی سالیانه بانک تجارت با اشاره به روند مثبت خصوصی شدن بانک تجارت طی چهار سال گذشته اظهار داشت : خوشبختانه وضعیت مالی بانک تجارت در پایان سال مالی 1392 بسیار مثبت بوده است.EPS بانک به طور کامل محقق شده و تعدیل مناسب EPS نیز لحاظ شده است و صورتهای مالی ما نیز نشان از استحکام ذخایر و وضعیت مالی بانک دارد. باتصویب افزایش سرمایه 162 درصدی در مجمع عمومی فوق العاده بانک در اسفندماه سال گذشته به میزان 28200 میلیارد ریال، نسبت کفایت سرمایه بانک در انطباق با حدود مقرر در استانداردهای بین المللی افزایش یافته که این به معنی افزایش توان بانک در اعطای تسهیلات و توسعه سهم بازار می باشد.ضمن اینکه این افزایش سرمایه ظرفیت توسعه فعالیت‌های بانک را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. با توجه به برنامه‌هایی که برای توسعه کسب و کار و افزایش سودآوری عملیات بانک وجود دارد می توانیم بگوییم که سهامداران می‌توانند مطمئن باشند که روند مثبت و موثر بانک تجارت در بازار سرمایه همچنان ادامه خواهد یافت .

وی با اشاره به کسب جایزه ملی مدیریت مالی ایران برای چهارمین سال متوالی توسط بانک تجارت خاطر نشان ساخت: در سال مالی 1392 برای نخستین بار شاهد تهیه صورتهای مالی تلفیقی در بانک تجارت بودیم که این مهم در ادامه توسعه زیر ساختهایIT و استفاده از استانداردهای بالا در حوزه مالی بانک است .

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری بانک تجارت با شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) و نیز افتتاح نخستین شعبه تخصصی ارائه خدمات بورسی کشور توسط این بانک در بهمن ماه اظهار داشت : تسهیل مکانیزم‌های دریافت و پرداخت برای نهادهای بازار سرمایه و افزایش سطح اطمینان در معاملات این بازار، از جمله مهمترین موضوعاتی است که با اجرای تفاهم‌نامه محقق می‌شود و با عقد این قرارداد همکاری، گام بزرگی در جهت رفع مشکل تامین منابع شرکتهای کارگزاری برداشته شده است.

وی ادامه داد: امید داریم این اقدام بانک تجارت گام موثری برای افزایش تعامل موثر بازار پول و سرمایه و مدیریت بهتر منابع بازار بورس با استفاده از ابزارهای کارا و روزآمدی باشد که باید در شبکه بانکی طراحی شوند. استقبال اکثر کارگزاری‌های قدرتمند بازار سرمایه از این خدمت نشان از طراحی خوب و حساب شده آن دارد . هدف ما این است که با تنوع بخشی به این خدمات و حضور موثر در بازار سرمایه، سهم بانک تجارت را به میزان قابل توجهی افزایش دهیم.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای ایجاد چند هلدینگ قدرتمند در حوزه های مختلف کسب و کار خاطرنشان ساخت : این هلدینگ‌ها در حوزه های مالی، انرژی ، صنعت و معدن و فناوری اطلاعات (IT) و ساختمانی راه اندازی شده و در حال شکل گیری است که مدیریت آنها را یک هلدینگ اصلی بر عهده خواهد داشت .

دکتر رستمی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل سوپرمارکت مالی بانک تجارت از طریق ایجاد و تقویت شرکتهای تامین سرمایه ، کارگزاری ، صرافی، بیمه و سرمایه گذاری و صندوق های متداول افزود : هدف ما این است که فعالیت هم افزای بخشهای مختلف این سوپرمارکت مالی به تقویت ساختارهای بانکداری اختصاصی و شرکتی در بانک تجارت و تعریف بسته های خدماتی بیانجامد که علاوه بر پاسخگویی به نیازهای مشتریان بزرگ بانک ، ارزش افزوده بیشتری برای آنان ایجاد کند .

وی با اشاره به عضویت بانک تجارت در صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت : البته باید توجه داشته باشیم که تقویت بازار بزرگ سرمایه ایران به برنامه ها و ابزارهای جدی تری همچون اعتماد سازی و افزایش دانش بازار و تقویت مکانیزم های نظارتی بازار نیاز دارد و مجموعه نهادهای تاثیرگذار بر بازار سرمایه همچون بخشهای مختلف دولت و مجلس شورای اسلامی با یک نگاه استراتژیک و هماهنگ بکوشند تا رویدادهای مربوط به عوامل و تصمیمات تاثیرگذار بر بازار سرمایه به شکل بهینه مدیریت شود.

شایان ذکر است مجمع عمومی سالیانه بانک تجارت برای تصویب صورتهای مالی منتهی به 29 اسفند 1392 ، روز سه شنبه 31 تیرماه برگزار می شود .

آینده روشن پیش روی سهامداران "خمحرکه"

در مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت صنعتی نیرو محرکه عنوان شد:

سال جدید سالی پر از خبر های خوش و سود مناسب خواهد بود چرا که با توجه به سود آوری شرکتهای زیر مجموعه نیرو محرکه و تلاش برای گرفتن افزایش نرخ محصولات از ساپکو و همچنین حمایت های شرکت ایران خودرو این امر محقق خواهد شد.
بورس نیوز
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی نیرو محرکه (سهامی عام) رأس ساعت 14:00 روز چهارشنبه مورخ 1393.04.18 درمحل قانونی شرکت با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای موحد نژاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقای محمودی و خانم اسماعیلی و به دبیری آقای یغمائیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط مهندس محمد زاده مدیر عامل شرکت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1. تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392/12/29
  2. تقسیم 40 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3. انتخاب موسسه حسابرسی آریان فراز به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار
آینده روشن پیش روی سهامداران

حاشیه مجمع:

بر اساس گزارش خبرنگار بورس نیوز، مدیر عامل شرکت نیرو محرکه در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام جهت تصویب صورتهای مالی عملکرد سال مالی منتهی به 1392.12.29 از کاهش 40 درصدی هزینه های مالی خود نسبت به سال مالی قبل خبر داد و در ادامه سخنان خود گفت: کاهش هزینه های مالی برای سال مالی 93 نیز در دستور کار قرار گرفته و شرکت قصد دارد نسبت به سال مالی 92 کاهش 50 درصد هزینه های مالی را به انجام برساند.

در ادامه محمد زاده در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت گفت:در حال حاضر مدارک مربوط به افزایش نرخ را به شرکت ساپکو ارسال کرده ایم و احتمال تاییدیه این امر وجود دارد که در صورت موافقت آینده خوبی برای سهامداران این شرکت متصور هستیم .

این مقام مسئول در خصوص به اتمام رساندن پروژه گیربکس اتومات AMT اظهار داشت: مهندسین شرکت با سعی و تلاش توانستند گیربکس اتومات AMT را طراحی و ساخت آن را به اتمام رسانند که در صورت تاییدیه مرکز تحقیق و مطالعات این تولید ملی به مرحله تولید و عرضه خواهد رسید.

وی از افزایش ظرفیت تولید شرکت خبر داد و اظهار داشت: هم اکنون اکثریت محصولات تولیدی شرکت متعلق به ایران خودرو بوده که با توجه به افزایش تیراژ محصولات ایران خودرو، ما نیز می بایست افزایش تولید داشته باشیم و قطعا از قبال این افزایش تولید سود مناسبی را برای سهامداران به ارمغان می آوریم.

در خاتمه مدیر عامل شرکت ضمن ابراز امیدواری برای بهبود فعالیت شرکت گفت: سال جدید سالی پر از خبر های خوش و سود مناسب خواهد بود چرا که با توجه به سود آوری شرکتهای زیر مجموعه نیرو محرکه و تلاش برای گرفتن افزایش نرخ محصولات از ساپکو و همچنین حمایت های شرکت ایران خودرو این امر محقق خواهد شد.

آینده روشن پیش روی سهامداران

تاریخچه:

شرکت صنعتی نیروی محرکه با نام شرکت تولیدی نیرو محرکه و موتور سیکلت در سال 1364 با سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و با هدف تولید قوای محرکه موتور سیکلت گازی و دنده ای تأسیس گردید، بموجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1374.04.31 این شرکت به نام شرکت صنعتی نیرو محرکه، تغیر نام داد.

مهمترین هدف اولیه در تأسیس شرکت ، دستیابی به دانش فنی تولید موتور های بنزینی و توسعه هر چه بیشتر ساخت قطعات آنها در داخل کشور بوده به شکلی که کشور را از واردات آن بی نیاز نماید، اقدام مذکور از آن نظر دارای اهمیت است که برای اولین بار در شرکت عرصه جدیدی برای ساخت تمام و کمال یک محصول که جایگاه آن در سطح تکنولوژی مدرن قرار دارد ، گشایش یافته و طبعا این عمل مهم نقش اساسی در راستای نهادینه شدن صنعت در داخل کشور را به عهده میگرفت.

همزمان با اجرای عملیات ساختمانی، مطالعه دانش فنی مورد نیاز جهت تولید موتور سیکلت گازی (براوو) در سال 1365 و موتور سیکلت دنده ای (وسپا)در سال 69 بطور کامل آغاز و بدون نیاز به پرداخت حق الامتیاز در آینده دانش فنی انجین موتور سیکلت از شرکت پیاژیو ایتالیا خریداری گردد و نهایتا در سال 1370 بهره برداری آزمایشی از ماشین آلات فاز اول طرح آغاز گردید.

فعالیت های شرکت پس از شروع بهره برداری تا بحال همواره رو به گسترش و دارای تنوع قابل توجهی بوده است ، و هم اکنون با در اختیار داشتن نیروی انسانی متعهد متخصص و همچنین ماشین آلات مدرن بزرگترین تولید کننده گیربکس خودرو سواری در خاورمیانه بوده و درآینده نزدیک به یکی از 5 شرکت بزرک طراح و تولید کننده گیربکس در آسیا تبدیل خواهد شد.

موضوع فعالیت طبق اساسنامه شرکت:

موضوع اصلی :

طراحی و تولید و ساخت و مونتاژ و خرید فروش و ارائه خدمات پس از فروش در بازار های داخل و خارج، مستقیما یا از طریق ایجاد شرکت، کارخانه،اعطا نمایندگی ، مشارکت در احداث شرکت یا کارخانه به هر میزان در داخل یا خارج از کشور وسایر فعالیت های مرتبط با محصولات ذیل:

  1. انواع موتور های بنزینی و دیزلی قابل مصرف در موتور سیکلت، خودرو، سمپاش، پمپ،قایق، اره،مولد برق،ماشین آلات کشاورزی و مواد اولیه مربوط و...
  2. انواع موتور سیکلت و قطعات موتور سیکلت اعم از قطعات بدنه وانجین و گیربکس ،کلاچ و کمک فنر و مواد اولیه مربوطه و...
  3. انواع قطعات و مجموعه های خودرو نظیر گیربکس،اکسل،جعبه فرمان، پلوس ،سیلندرو سر سیلندر و مواد اولیه مربوطه و...
  4. انواع خودرو سواری اعم از سه چرخ و چهار چرخ

موضوع فرعی:

  1.  انجام فعالیت های آزمایشگاهی ،راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه همکار پس از اخذ مجوز های لازم وارائه خدمات آزمایشگاهی به اشخاص ثالث با اخذ مجوز.
  2.  مبادرت به هر گونه فعالیتی که به طور مستقیم برای انجام مقاصد فوق یا تسهیل در انجام آن لازم یا مفید باشد از قبیل عقد قرارداد های دو یا چند جانبه با اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی نظیر اخذ یا اعطای نمایندگی به منظور خرید،فروش،بازاریابی ، تبلیغات ، تحقیقات ، انتقال تکنولوژی ، دانش مدیریت و ...

سرمایه و ترکیب سهامداران:

سرمایه شرکت در بدو تاسیس مبلغ50،000،000 ریال (شامل تعداد50،000 سهم به ارزش اسمی هر سهم 1،000ریال) بود که طی چند مرحله به شرح زیر به مبلغ 510،300 میلیون ریال (شامل تعداد510،300،000 سهم ،به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال ) در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 افزایش یافت.

آینده روشن پیش روی سهامداران

همچنین سهامداران دارای مالکیت بیش از 1% سهام شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1392.12.29 و تاریخ تأیید گزارش به شرح جدول زیر است:

آینده روشن پیش روی سهامداران

3-سرمایه گذاری

 شرکت از منظر بورس اوراق بهادار:

وضعیت معاملات و قیمت سهام:

شرکت در تاریخ 1372.02.17 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه (نام صنعت) خودرو با نماد خمحرکه درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ، مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 5 سال اخیر به شرح زیر بوده است :

آینده روشن پیش روی سهامداران

 ارائه اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های در آمد هر سهم و عملکرد واقعی :

آینده روشن پیش روی سهامداران

 رتبه کیفیت افشا اطلاعات و نقد شوندگی سهام:

و ضعیت رتبه بند شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشا اطلاعت در سال مالی منتهی به 1392.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

آینده روشن پیش روی سهامداران

 جایگاه شرکت در صنعت :

شرکت در صنعت خودرو فعالیت میکند، رشد فروش این شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل 20 درصد می باشد که اهم دلائل آن عبارتند از افزایش بهای فروش انواع گیربکس میباشد.

آینده روشن پیش روی سهامداران

 آمار تولید و فروش (به تفکیک محصولات عمده) در سه سال اخیر:

آینده روشن پیش روی سهامداران

آینده روشن پیش روی سهامداران

 گزارش فعالیت های واحد ساخت و تجهیزات و ماشین سازی در سال 92:

آینده روشن پیش روی سهامداران

 اهداف و برنامه های اجرایی سال 1393 واحد خدمات فنی:

  1. دریافت گواهینامه ایزو 50001 تا پایان در صورت مطابقت برنامه های اجرا شده و واقعیت وضعیت موجود با مصادیق و معیار های استاندارد و تحقق یافتن این مهم.
  2. ساماندهی به وضعیت مصارف حامل ها با فرهنگ سازی موثر از طرق ممکن و با برگزاری گسترده ی دوره گذری بر اخلاق حرفه ای در مصرف انرژی به منزله ی رفتاری انسانی از منظر دین و چند دوره جدید دیگر بر اساس برنامه ی تهیه شده و با همت واحد آموزش.
  3. کنترل دمای کلیه سالن های تولید و اداری شرکت به صورت متمرکز پیگیری استعلام قیمت ها- تشکیل جلسات و...
  4. محاسبه انرژی مصرفی هر یک از قطعات تولیدی به تفکیک هر قطعه از محصولات شرکت.
  5. اصلاح شبکه آبرسانی دفن در محوطه شرکت و نظارت بر عملیات لوله کشی و انتقال آب مصرفی از فاز یک به فاز سه شرکت.
  6. اجرای سیستم و تعبیه مجرای جمع آوری فاضلاب (آبهای سطحی) در سالن کارگاه سنتر 3 و ترمیم موزاییک های سالن مونتاژ 405.
  7. مکانیزه و هوشمند سازی سیستم آبیاری فضای سبز شرکت جهت بهینه سازی انرژی و مصارف آب.
  8. نصب درب های برقی جهت سالن های فاقد درب برقی جهت جلوگیری از نفوذ سرما در فصل زمستان
  9. راه اندازی سیستم گرمایشی بخار به عنوان سیستم اضطراری جایگزین گرماتاب برای مواقعی که شبکه گاز ورودی شرکت قطع یا دچار افت فشار میگردد.

 ترازنامه شرکت

آینده روشن پیش روی سهامداران

 صورت سود و زیان شرکت

آینده روشن پیش روی سهامداران

ای کاهش نمی آمدی تا چنین نمی شد

مستطیل شیشه ای تالار

در پی درخواست های مکرر خوانندگان بورس نیوز برای انتشار مجدد اخبار "مستطیل شیشه ای تالار" تحریریه بورس نیوز تصمیم به انتشار مجدد این بخش خبری نمود، از همین رو از این پس خوانندگان می توانند پس از پایان معاملات خبر فوق را در قسمت ویژه های بورس نیوز مشاهده نمایند.
با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 93.04.29 شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با 160 واحد رشد به رقم 140615 واحد رسید. عکس این وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم بطوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت 29 واحد کاهش عدد 55042 واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در روز جاری با 3 واحد افت به رقم 73750 واحد رسید.

همچنین در این روز ملی صنایع مس ایران با 55 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل سرمایه گذاری غدیر با 73 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 4 واحد افزایش به رقم 800 واحد رسید.

در این شرایط امروز پتروشیمی مارون با چهار واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل شرکت پتروشیمی خراسان با 0.66 واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم 1220 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 855 میلیارد ریال رسید.

در پی درخواست های مکرر خوانندگان بورس نیوز برای انتشار مجدد اخبار "مستطیل شیشه ای تالار" تحریریه بورس نیوز تصمیم به انتشار مجدد این بخش خبری نمود، از همین رو از این پس خوانندگان می توانند پس از پایان معاملات خبر فوق را در قسمت ویژه های بورس نیوز مشاهده نمایند.

بنابراین گزارش، معاملات امروز در حالی آغاز شد که روز گذشته تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان خبر از توافق بر سر تمدید مذاکرات تا سوم آذر ماه سال جاری را داد و این خبری بود که خیلی از اهالی تالار بازار سرمایه انتظار شنیدن آن را نداشتند چراکه به نظر می رسید این مذاکرات در مهلت 6 ماهه تعیین شده به نتیجه رسیده و توافق جامع حاصل شود از همین رو با بازگشت احتمالات و اما و اگرها به مذاکرات هسته ای مجدداً شاهد رفتار دست به عصای اهالی تالار در بورس بودیم بطوریکه امروز در حالی اغلب نمادهای بورسی تأثیرپذیر از نتیجه مذاکرات روندی نزولی داشتند که در این بین افت قیمت و تشکیل صف فروش برای سهام خودرویی بیش از دیگر گروه ها نمایان بود.

همچنین بحث تحقیق و تفحیص مجلس شورای اسلامی از صنعت خودروسازی که امروز برگزار شد نیز در این اتفاق بی تأثیر نبود.

حال تا به اینجای اخبار کلان تأثیرگذار بر بورس را داشته باشید تا نیم نگاهی هم به برخهی گروه های فعال طی معاملات روز جاری داشته باشیم.

گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات

گروهی پرپتانسیل با روندی ناشناخته و عجیب، امروز "وساخت" کل گروه را شگفت شده کرد در جایی که همه در نوسانات منفی به سر می برند این شرکت بی خود و بیجهت از منفی تا مثبت چهار و صف خرید پیش رفت. می گویند لیدر گروه همین "وساخت" هست اما امروز که همگروهی های آن توجهی به حرکتش نکردند تا ببینم فردا چه می شود.

گروه حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات

با اضافه شدن "حسینا" به عنوان عضو جدید گروه می توان گفت که گروه مذکور رنگ و بوی جدید به خود گرفت و اندکی بیش از گذشته توجه اهالی بازار را به خود جلب کرد هرچند که "حسینا" طی چند وقت اخیر بیش از اندازه مورد هجمه و انتقادات فعالان به دلیل عدم شفافیت در برخی گزارشات و نوسانات غیر قابل پیش بینی قرار گرفته اما همچنان برخی از فعالان بازار سرمایه به این شرکت و روند سودآوری آتی آن معتقدند ولی فعلاً که "حفارس" تنها عضو مثبت گروه هست که با تقاضای خرید مواجه شده، شاید علت اصلی این امر فارغ از تمامی عوامل بنیادی قیمت پایین این سهم نسبت به دیگر همگروهی ها باشد. البته رشد 81 درصدی جابه جایی کانتینر در بندر بوشهر هم لحاظ کنید.

گروه سایر واسطه گری های مالی

روند منفی گروه خودرو سبب تحت و الشعاع قرار گرفتن نوسانات و روند این گروه شده اما از لحاظ بنیادی به نظر می رسد اخبار خوبی از تعدیلات سود در شرکت های این گروه در راه باشد که حجم معاملات خود بیانگر این مطلب است. اهالی تالار معتقدند برخی اقدامات و مصوبات بانکی می تواند تأثیر مثبتی بر این گروه داشته باشد.

گروه بانکی و مؤسسات اعتباری

این گروه یه جورایی تبدیل به کتک خور اقتصاد کشور شده یعنی چی؟ یعنی هرجا که قرار باشد اقدام اقتصادی در جهت مثبت انجام شود یک چماقی بر سر این گروه فرود می آید به عبارت ساده تر هرکجا که یکی از چرخ های اقتصادی با مشکل مواجه می شود این گروه باید یدک کش آن اتفاق باشد تا اینجای مطلب را داشته باشید تا از آخرین چماق برایتان بگویم.

مدیر کل نظارت بر بانک ها و مؤسسات اعتباری اعلام کرده که در سال های 89 تا 91ارز مورد نیاز به بانک ها به جهت ایفای تعهدات ارزی و اعتبارات اسنادی پرداخت شده که باید بانک ها تمامی ارز دریافت شده را صرفاً جهت ایفای تعهدات به مصرف می رسانند اما در حال حاضر بررسی صورت های مالی برخی بانک ها نشان از وضعیت باز ارزی مثبت آنها می باشد به همین منظور وجود مقادیر متنابهی ارز در دفاتر بانک ها این شبهه را ایجاد می کند که ممکن است برخی بانک ها ارز دریافتی را در محل مورد نظر خود مصرف نکرده باشند. یعنی چی؟ یعنی اگر بانکی ارز دریافتی برای تعهدات ارزی و اعتبارات اسنادی گرفته و به جای مصرف آن در این مزنیه از حمل فروش آن در بازار آزاد سود شناسایی کرده باید این سود را به حساب دولت برگرداند، به عبارت ساده تر همین الان که در حال نوشتن این خبر هستیم بیشتر بانک های فعال در بورس به دولت بدهکار شده اند، به همین سادگی، خدا را شکر سود عملیاتی که ندارند درآمد غیر عملیاتی شان را هم از دست دادند.

گروه خودرویی

بیش از حد دل به مذاکرات و حصول توافق خوش کرده بودند، شاید اگر بگویم هنوز هم لیدر بازار این گروه است خیلی بیراه نگفته ایم اما ادامه مثبت و منفی شدن مذاکرات خیلی به نفع گروه مذکور نیست چون ممکن است تأثیر پذیری خود را از نتیجه مذاکرات از دست بدهد. امروز ایران خودرو نیامده رفت برای مجمع اما همین حضور چند ساعته پس از تعدیل مثبت 107 درصدی سود نیز چنگی به دل نزد و نه تنها خود بلکه کل گروه و بازار را نیز دستخوش تغییرات منفی قرار داده اهالی تالار امروز پس از بازگشایی ایران خودرو و تأثیر منفی که بر بازار گذاشت پیش خود می گفتند که ای کاهش همین چند ساعت را هم نمی آمدی و چنین نمی کردی.

در کل باید گفت که اتفاق خاصی نیفتاده و تنها بازار اسیر احساسات و جو روانی منفی ناشی از خوش بینی و انتظار بیش از حد شده است و به نظر می رسد از فردا کمی فضا بهبود یابد.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

در مجمع عمومی عادی سالیانه

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بانک پاسارگاد همچون سال های گذشته با نظم و مقررات خاصی در تالار وزارت کشور برگزار شد و تشویق و رضایت سهامداران حقیقی بیانگر رضایت از عملکرد مدیر عامل و هیأت مدیره بانک بود.
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه بانک پاسارگاد (سهامی عام) رأس ساعت 9:00 روز چهارشنبه مورخ 93.4.25 درمحل تالار کشور با حضور بیش از 92.88 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر کاظم میدوله به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان علی اکبر تفرشی  مجید قاسمی و به دبیری خانم دکتر نعیمیان تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس آقای گلچین پور و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای قاسمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

  1.  تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی 1392.12.29
  2. تقسیم 320 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم
  3.  انتخاب موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت و تدوین و همکاران به عنوان حسابرس علی البدل
  4. انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

پیام هیأت مدیره

بانک پاسارگاد میعادگاه مهر و عنایت خداوند سبحان است، جایگاهی برای سرفرود آوردن در برابر شورانگیزی های بزرگ و آوردگاهی برای ارایه کارکردهای شایسته شیفتن و ستایش.

هر سال دیگری که می گذرد و جلوه ها و گزارش های جدیدی از تلاش، پایمردی خستگی ناپذیری و توفیقات پرتعداد مجموعه فخیم پاسارگاد نمایان شده و منتشر می گردد، مردم شریف ایران به وضوح و روشنی الگو و نمونه ای مجسم و پویا از یک سازمان دهی اقتصادی توسعه مدار، پیشرو، مولد، درون زا و برون گرا را مشاهده می کنند که با جوش غیرت ایرانی، منظور و مراد از مفهوم گران سنگ "اقتصاد مقاومتی" را بهتر و بیشتر از هرجای دیگر نشان می دهد.

هیأت مدیره، مدیران و همکاران بانک پاسارگاد در جای جای میهن بزرگ ما، زندگی کاری سرشار از بالندگی و افتخار را با تمام وجود تجربه می کنند و شکرانه آن را، تقدیم بهترین و بهره ورانه ترین خدمات ها به مردم ایران، اعتلای سطح رضایت همه ذی نفعان، ارتقای منافع سهامداران، تداوم پیشروی در کسب موفقیت ها و عرصه های داخلی و بین المللی، ایفای مسئولیت های اجتماعی و ... می دانند.

هیأت مدیره با سپاس از اعتماد همیشگی و حمایت سهامداران ارجمند، گزارش عملکرد بانک پاسارگاد (شرکت سهامی عام) و گروه در سال 1392 مشتمل بر گزارش هیأت مدیره به مجمع عمومی صاحبان سهام، بازرس قانونی و حسابرس مستقل و صورت های مالی بانک و گروه را تقدیم می نماید.

نیک می دانیم و امیدواریم که در سال جاری و سال های آتی، کام یابی و سرافرازی بانک پاسارگاد، با دستان زورمند و رو به خدای سرمایه ی گران قدر انسانی آن بیشتر از پیش خواهد شد. 

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

حاشیه مجمع:

به گزارش خبرنگار اعزامی بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام بانک پاسارگاد همچون سال های گذشته با نظم و مقررات خاصی در تالار وزارت کشور برگزار شد و تشویق و رضایت سهامداران حقیقی بیانگر رضایت از عملکرد مدیر عامل و هیأت مدیره بانک بود.

مدیر عامل شرکت به رشد سودآوری بانک همچون سال های گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه در سال های اخیر شرایط نامناسب اقتصادی و تولید ملی را پشت سرگذاشتیم لیکن به یاری خدا و همت و تلاش کلیه کارکنان توانستیم به رشد سود خالص همچون سال های گذشته دست یافته و از مبلغ 13.246 میلیارد ریال سود خالص در سال مالی منتهی به 30 اسفند 91 به 15.669 میلیارد ریال در سال مالی مورد گزارش برسیم.

مجید قاسمی با بیان اینکه بانک پاسارگاد به استناد نشریه بنکر به عنوان بانک برتر سال می باشد اظهار داشت: بانک پاسارگاد با توجه به کارنامه درخشان خود موفق شد عنوان بانک برتر اسلامی را در سال 2014 براساس اعلام نشریه بنکر به خود اختصاص دهد.

وی ادامه داد: همچنین طبق آخرین رتبه بندی این نشریه، بانک پاسارگاد با 24 پله صعود به رتبه 233 در بین 1000 بانک برتر جهان دست یافت و عنوان تنهاترین بانک ایرانی در لیست 25 بانک خاورمیانه قرار گیرد.

قاسمی در جمع سهامداران گفت: برای سهولت و دسترسی آسان به مشاهده تعداد سهام بانک برای سهامداران عزیز ما این امر را از طریق دستگاه خودپرداز میسر کرده و سهامدارانی که حساب سپرده انفرادی نزد بانک دارند می تواند با مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک پاسارگاد از تعداد سهام خود در بانک مطلع شوند.

این مقام مسئول از رشد بیش از 27 درصدی سرمایه گذاری بانک خبر داد و گفت: جمع درآمدهای بانک در سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه با رشد بیش از 30 درصد نسبت به سال مالی قبل بوده است و از مبلغ 44.443 میلیارد ریال در سال مالی 91 به 58.115 میلیارد ریال در سال مالی مورد گزارش رسیده که بیانگر رشد مناسب این بانک است.

قاسمی در خصوص راه اندازی شعبه بانک پاسارگاد در ترکیه گفت: هم اکنون این مسئله در حال پیگیری و اجرا می باشد. بانک پاسارگاد با عملکرد مناسب و درخشان خود توانست به عنوان دومین بانک ایرانی در این کشور شعبه داشته باشد.

مدیر عامل بانک پاسارگاد در ادامه سخنان خود به سهامداران گفت: در آینده نزدیک با توجه به عملکرد شرکت های زیرمجموعه احتمال ورود دو شرکت به بازار فرابورس در سال جاری وجود دارد و امکان عرضه بعضی از شرکت های میدکو البته بعد از اتمام پروژه های آن می باشد.

وی در خاتمه صحبت های خود در مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام ضمن ابراز امیدواری نسبت به چشم انداز این صنعت در دولت یازدهم افزود: جای تقدیر و تشکر دارد که این دولت چشم به پول بانک مرکزی نداشته و تاکنون از بانک مرکزی پولی دریافت نکرد و امیدواریم که آینده روشن این صنعت را هرچه زودتر شاهد باشیم و در راه رسیدن به این هدف هرگز کوتاهی نخواهم کرد.

در خاتمه گفتنی است سهامداران با تقدیر از عملکرد مدیریت شرکت نسبت به کاهش بند حسابرس، عدم دریافت حق حضور و عدم رشد پاداش هیأت مدیره ابراز امیدواری کردند با ادامه این روند طی سال های آتی این بانک به سمت رونق اقتصادی بیشتر حرکت خواهد کرد.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

سهامداران

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

ترکیب سهامداران

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

سرمایه بانک و تغییرات آن

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد در سال 84 با سرمایه اولیه 3،500 میلیارد ریال تشکیل گردید که طی چند مرحلهافزایش سرمایه، تا پایان سال 1388 سرمایه بانک به مبلغ 7،700میلیارد ریال افزایش یافتطیسال 1389 سرمایه مذکور از طریق سلب حق تقدم و ارائه سهام جایزه به سهامداران قبلی با 200در صد افزایش به مبلغ 23،100 میلیارد ریال افزایش یافت که بزرگترین پذیره نویسی انجام شده درتاریخ اقتصاد کشور می باشد در سال، 1390 بانک سرمایه خود را از مبلغ 23،100 , میلیارد ریال باافزایش 18 درصدی به 27،258 میلیارد ریال رساند.

در سال 1391بانک پاسارگاد توانست سرمایه خود را از مبلغ 27،258 میلیارد ریال به 30،000میلیارد ریال برساند که در جدول ونمودار مقایسه ای زیر نمایش داده شده است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

مروری بر عملکرد مالی و عملیاتی بانک در سال 1392

خلاصه ترازنامه بانک طی سال های 1385 لغایت 1392به شرح زیر می باشد.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

خلاصه عملکرد سود و زیان طی سال 1385 لغایت 1392 به شرح زیر می باشد:

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

تحلیل وضعیت مالی بانک

وضعیت اقلام مقایسه ای بانک در سال های 1388 لغایت 1392 به شرح زیر می باشد:

سپرده ها

میزان سپردا های بانک در سال 1392 مبلغ 305،689 میلیارد ریال می باشد که در مقایسه با سال قبل به میزان28،46 در صد رشد داشته است. لازم به ذکر است که سپرده های مدت دار بانک همانطور که در جدول زیر نشان داده شده است، حدود 85،91 در صد کل سپرده ها بوده و نسبت به سال گذشته 35،12 درصد رشد داشته است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

مقایسه سپرده های بانک پاسارگاد و سیستم بانکی

میلیارد ریال

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

* تسهیلات خالص:

جمع تسهیلات خالص بانک در سال 1392 مبلغ 219،191 میلیارد ریال بوده است که به میزان 25،40 درصد نسبت به سال 1391 رشد داشته است. لازم به ذکر است که تسهیلات اعطایی بانک در سال 1391 مبلغ 174،789 میلیارد ریال بوده است.

در جدول زیر تسهیلات خالص بانک از سال 1388 الی 1392 مقایسه ای شده است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

مقایسه تسهیلات بانک پاسارگاد و سیستم بانکی

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

نسبت مطالبات سر رسید گذشته، معوق و مشکو الوصول بانک:

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

* حقوق صاحبان سهام:

در جدول زیر مقایسه ای از جمع حقوق صاحبان سهام انجام شده است که نشان میدهد سرمایه و اندوخته ها و سود انباشته بانک از سال 1385 تاکنون بیش از 12 برابر شده است. جمع کل حقوق صاحبان سهام بانک در سال 1391 مبلغ 45،096 میلیارد ریال بوده است که با افزایش 18،09 در صدی به مبلغ 53،256 میلیارد ریال در پایان سال 1392 رسیده است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

* سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری های بانک در سال 1392 به مبلغ 14،005 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال 1391 حدود 27،91 در صد رشد داشته است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

* دارایی ها:

جمع دارایی های بانک در سال 1932 به 377،270 میلیاردریال رسیده است که رشد 26،99 در صدی نسبت به سال 1391 داشته است. میزان دارایی های بانک از سال 1385 تا کنون بیش از 17 برابر گردیده است که قابل ملاحظه می باشد.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

درآمد ها:

جمع درآمد های بانک در سال 1392مبلغ 58،115 میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال قبل 30،76 در صد رشد داشته است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

* سود خالص:

در جدول زیر مقایسه ای بین سود خالص بانک طی سال های 1385 الی 1392 صورت گرفته است که رشد چشمگیر سود بانک را طی این سال ها نشان می دهد. جمع کل سود خالص بانک در سال 1391 مبلغ 13،246 میلیارد ریال بوده است که با افزایش 18،29 در صدی به مبلغ 15،669 میلیارد ریال در پایان سال 1392 رسیده است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

* نسبت کفایت سرمایه:

نسبت کفایت سرمایه طبق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطابق دانش مالی به عنوان یک شاخص کلیدی مورد توجه می باشد. سرمایه مناسب و کافی یکی از شرایط لازم برای حفظ سلامت نظام بانکی است و بانک ها و موسسات اعتباری برای تضمین ثبات و پایداری فعالیت های خود باید همواره نسبت مناسبی را میان سرمایه و ریسک موجود در دارایی های خود برقرار نمایند. نسبت کفایت سرمایه، حاصل تقسیم سرمایه پایه بر مجموع دارایی هایی موزون شده به ضرایب ریسک بر حسب در صد می باشد. مطابق مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت باید حداقل 8 درصد باشد. نسبت کفایت سرمایه بانک در پایان سال 1392 به میزان 19،11 درصد می باشد.

لیست کفایت سرمایه بانک در پایان سال 1392


بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد


* فعالیت های ارزی و بین الملل:

خلاصه وضعیت عملکرد ارزی بانک پاسارگاد از سال 1385 الی 1392 در جدول زیر نمایش داده شده است.

بانک پاسارگاد 320 ریال سود تقسیم کرد

عملکرد حقوقی ها در هفته گذشته

زیرگذر بازار

معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در مسیری متعادل و بدور از افت های سنگین قیمت سهام شرکت های بورسی سپری شد، به گونه ای که شاخص کل از اولین تا آخرین روز معاملاتی هفته مذکور در مدار 73 هزار واحدی نوسان کرد.
معاملات هفته گذشته تالار شیشه ای در مسیری متعادل و بدور از افت های سنگین قیمت سهام شرکت های بورسی سپری شد، به گونه ای که شاخص کل از اولین تا آخرین روز معاملاتی هفته مذکور در مدار 73 هزار واحدی نوسان کرد.

در این گزارش در نظر داریم تا به بررسی عملکرد حقوقی های بازار سرمایه که چشم امید بسیاری از سهامداران خرد و حقیقی به حمایت آنها از بازار سهام است، بپردازیم.

براساس گزارش بورس نیوز، بانک تجارت با تملک حدود 48 درصدی سهام "ونیکی" بیش از یک میلیون سهم آن را طی چهار روز معاملاتی هفته گذشته خریداری کرد و بدین ترتیب از سهامداران زیرمجموعه خود حمایت کرد.

بیمه مرکزی ایران نیز بیش از دو میلیون و پانصد هزار سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه را به پرتفوی بورسی خود افزود و درصد مالکیت خود را در این مجموعه به بیش از سه درصد افزایش داد.

حدود یک میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری البرز نیز در حالی به تملک بیمه البرز درآمد که این حجم معاملاتی طی سه روز معاملاتی در "والبر" رقم خورده است.

شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران آتیه ایرانیان نیز در حالی در هفته گذشته بیش از یک میلیون سهم شرکت لیزینگ صنعت و معدن را به پرتفوی سرمایه گذاری خود افزود که در روند معاملاتی این سهم هیچ معامله ای از سوی سهامدار عمده آن یعنی بانک صنعت و معدن مشاهده نمی شود.

علاوه بر این، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به عنوان یکی از سهامداران حقوقی مجموعه پتروشیمی جم بیش از یک میلیون سهم این زیرمجموعه خود را تحصیل کرد و بیش از 30 میلیون سهم بانک ملت به سبد سرمایه گذاری صندوق تأمین آتیه کارکنان بانک ملت رفت.

اما شرکت گروه مپنا که یکی از سهم های مورد توجه بسیاری از فعالان بازار سرمایه است، سهامدار عمده آن یعنی شرکت سرمایه گذاری کارکنان گروه مپنا تنها 100 هزار سهم زیرمجموعه خود را در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته خریداری کرده و علاوه بر این، در هفته گذشته سایر سهامداران حقوقی این مجموعه نیز هیچ معامله ای را روی این سهم انجام نداده اند.

براساس این گزارش، شرکت گروه توسعه مالی مهر آیندگان بیش از دو میلیون سهم شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت را طی دو روز معاملاتی به تملک خود درآورد.

این در حالی است که برخی حقوقی های بازار سرمایه اقدام به فروش سهام زیرمجموعه های خود کردند.

در این بین شرکت سرمایه گذاری البرز به عنوان سهامدار عمده "اعتلاء" 700 هزار سهم آن را در چهارشنبه هفته گذشته فروخت، این سهامدار عمده با تملک 80 درصدی سهام "اعتلاء" هیچگونه معامله دیگری اعم از خرید و فروش سهام مذکور در چهار روز معاملاتی قبل انجام نداده است.

شرکت سرمایه گذاری سمند بیش از 12 میلیون سهم "ورنا" را از تملک خود خارج کرد و سایر سهامداران حقوقی این مجموعه نیز هیچ معامله ای را در این نماد انجام نداده اند. همچنین شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز تنها طی آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یک میلیون سهم شرکت کویر تایر را به فروش رساند.

یک میلیون و دویست هزار سهم شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی از پرتفوی بورسی بانک دی خارج شد و در هفته گذشته شرکت گروه سرمایه گذاری بانک مسکن فروشنده حدود یک میلیون سهم "ثتران" بود.