وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

جزئیات جلسه خودرویی شورای رقابت/ تدابیر ویژه کنترل بازار در ماه مبارک رمضان/ نرخ مطالبات معوق بانکی ۸۰هزار میلیارد تومان

ارسال به دوستان
چکیده مهمترین اخبار اقتصادی امروز

افزایش نیافتن قیمت‌ها در ماه رمضان، جدیدترین تصمیمات خودرویی شورای رقابت و اجرایی شدن نرخ 22 درصدی سود تسهیلات از امروز از جمله مهمترین اخبار برگزیده اقتصادی امروز است.

خبرگزاری فارس: جزئیات جلسه خودرویی شورای رقابت/ تدابیر ویژه کنترل بازار در ماه مبارک رمضان/ نرخ مطالبات معوق بانکی ۸۰هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس، گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه 28 خرداد 1393 به شرح زیر است:

* قیمت مرغ در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد/ عرضه بیش از تقاضا است

رئیس هیأت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: در سنوات قبل با نزدیک شدن به ماه رمضان قیمت مرغ افزایش می‌یافت ولی امسال به دلیل عرضه مرغ بیشتر از تقاضا و وجود ذخایر کافی چنین اتفاقی نمی‌افتد. محمدیوسفی ادامه داد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که عرضه مرغ بیشتر از تقاضاست بنابراین با روند تولید مرغ گوشتی برخلاف سال‌های قبل قیمت این محصول درماه مبارک رمضان که تقاضا بیشتر می‌شود، افزایش نمی‌یابد.

 

* جزئیات جلسه عصر امروز شورای رقابت/ بازنگری قرارداد خودروسازان طی 3 هفته آینده

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این شورا، گفت: قرارداد شرکت‌های خودروساز با مصرف کنندگان طی 3 هفته آینده بازنگری خواهد شد به طوری که حقوق مصرف کننده در این قراردادها مد نظر قرار گیرد. عیسی امامی با بیان اینکه فرمت قرارداد خودروسازان با خریداران طی 2 تا 3 هفته آینده از سوی شورای رقابت مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: موارد مربوط به عرضه خودرو از سوی خودروسازان نیز از سوی این شورا کنترل خواهد شد، به طوری که حاشیه بازار خودرو جمع شود، ظرفیت تولید خودروسازان به حد نصاب مورد نظر شورای رقابت برسد و مصرف کنندگان نیز متضرر نشوند.

 

* قیمت پژو 206 اصلاح شد/ نرخ‌های جدید به زودی ابلاغ می‌شود

رئیس شورای رقابت از اصلاح قیمت پژو 206 خبر داد و گفت: قیمت جدید خودروها به زودی ابلاغ می‌شود. به گزارش فارس، شورای رقابت هفته گذشته با افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی قیمت خودرو موافقت کرد. در این قیمت‌گذاری، نرخ پژو 206 معادل 28 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده بود که پایین تر از قیمت فعلی کارخانه‌ای این خودرو است.

 

* تمام واحدهای صنفی تا 6 ماه آینده به دستگاه پوز مجهز می‌شوند

رئیس اتاق اصناف کشور از تجهیز همه اصناف به دستگاه‌های POS تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: این کار گام بلندی در جهت رفع تبعیض مالیاتی خواهد بود. علی فاضلی ادامه داد: بنگاه‌‌هایمان را به روز نکرده‌ایم و کمی از بی‌علمی می‌نالیم. در عین حال نتوانسته‌ایم زلف دانشگاه را با این بخش گره بزنیم و دولت‌ها هم گذری با این بخش برخورد کرده‌ است.

 

* تدابیر ویژه کنترل بازار در ماه‌مبارک/ تخفیف 5 تا 25درصدی اصناف، میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت تهران از تدابیر ویژه ستاد تنظیم بازار باری کنترل قیمت و توزیع مایحتاج عمومی مردم خبر داد و گفت: تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران و اصناف در ایام ماه مبارک فروش فوق العاده خواهند داشت. به گفته یدالله صادقی همچنین سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران از سوم تیرماه تا پایان ماه مبارک تمام محصولات این میادین را با تخفیف ویژه 5 تا 15 درصدی ارائه می کند.

 

* نرخ سود تسهیلات از امروز اجرایی می‌شود/ معوقات بانکی 82 هزار میلیارد تومان است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه همه مصوبات روز گذشته شورای پول و اعتبار از امروز ابلاغ و اجرایی می‌شود، گفت: برای اینکه نرخ سود عقود مبادله‌ای قابلیت اجرایی‌شدن داشته باشد، شورای پول و اعتبار نرخ 22 درصد را تصویب کرد. ولی الله سیف با اشاره به اینکه متوسط نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای در گذشته 14 تا 15 درصد بود، تصریح کرد: با این نرخ‌ها در این شرایط شرکت‌های لیزینگ کارایی کافی را نداشته و فعالیت‌های آنها متوقف شده بود و از طرف دیگر عقود مبادله‌ای هم در نظام بانکی توان اجرایی‌شدن نداشت.

 

* مطالبات معوق بانکی 80 هزار میلیارد تومان است

روابط عمومی وزارت اقتصاد با اصلاح اظهارات دیروز طیب‌نیا که رقم معوقات بانکی را 150 هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود، مبلغ رسمی مطالبات معوق بانکی را حدود 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع تولید کنندگان و فعالان صنعتی با بیان اینکه مطالبات معوق بانک‌های کشور حدود 80 هزار میلیارد تومان عنوان شده است، افزود: این در حالی است که با افزودن رقم مطالبات معوق استمهال شده از طرق قانونی به این مبلغ، حجم مطالبات معوق حدود 150 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

فارس

تعدیل مثبت سود یک سهام پرحاشیه

ارسال به دوستان
با انتشار بر روی کدال مشخص شد

شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پیش‌بینی سود هر سهم حسابرسی شده سال مالی 93 را در خرداد ماه امسال مبلغ 6110 ریال اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس: تعدیل مثبت سود یک سهام پرحاشیه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا پیش بینی سود هر سهم حسابرسی شده سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 93 را در فروردین ماه 93 مبلغ 6054 ریال و  در خرداد ماه امسال مبلغ 6110 ریال اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش فرآیند عملیات شرکت در ترمینال شهید رجائی بندرعباس که در سال 92 در قالب توافقنامه و با سهم 25 درصد برای شرکت تنظیم شده بود، در سال 93 در قالب قرارداد یکساله از ابتدا تا انتهای این سال و با سهم 32 درصد منعقد شده است.

همچنین با وجود افزایش سهم درآمدی(از 25 به 32 درصد) شرکت در بندر شهید رجایی، درآمدهای پیش بینی شده شرکت در این بندر کاهش یافته است و درآمد فعالیت در بندر بوشهر با توجه به عملکرد واقعی 2 ماهه سال 93 که در پیش بینی قبلی (بواسطه احتمال سوق کالا به سوی بندر شهید رجایی) با کاهش دیده شود بود، افزایش یافته است.

لازم به ذکر است افزایش سرمایه این به مبلغ 112 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی در دست بررسی است.

حسینا پیش بینی سود هر سال مالی 92 را در نخستین پیش بینی مبلغ 1844 ریال و در آخرین پیش بینی مبلغ 4987 ریال اعلام کرده بود که طبق اطلاعات حسابرسی نشده مبلغ 4919 ریال به ازای هر سهم محقق شده است.

فارس

تأثیر نرخ ارز برپالایشگاه ها/دعوت از کارشناسان برای ارایه راهکار

تأثیر نرخ ارز برپالایشگاه ها/دعوت از کارشناسان برای ارایه راهکار
با نگاهی به صورتهای مالی پالایشی ها مشخص شد:

شرکت های پالایشی یا همان لیدرهای سابق بازار سرمایه این روزها با ابهامات فراوان در صورت های مالی خود دست و پنجه نرم می کنند. که هر کدام از آنها آثار با اهمیتی بر سود هر سهم آنها خواهد داشت. در گزارش پیش رو برخی از این ابهامات را به استناد نمونه گزارش های شرکت پالایش نفت اصفهان مورد بررسی قرار می دهیم.
بورس نیوز

حرکت صنعت خودرو خلاف جهت بورس

حرکت صنعت خودرو خلاف جهت بورس
بررسی بازدهی صنعت خودرو مشخص شد:

صنعت خودرو که پس از نفت، گاز و پتروشیمی فعال ترین صنعت کشور به شمار می رود، سال های نه چندان دور را در حالی با رشد و بالندگی سپری کرد که تیره و تار شدن روابط بین المللی کشور ضرر و زیان بسیاری را برای مجموعه های فعال در این گروه به بار آورد.

قیمت سیمان افزایش یافت/پایان خرداد ماه زمان اعمال نرخ های جدید

قیمت سیمان افزایش یافت/پایان خرداد ماه زمان اعمال نرخ های جدید
با امضای توافقنامه ای

معاونت معدنی و صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش نرخ فروش سیمان موافقت کرد.
بورس نیوز

آغاز موج پنجم صعودی شاخص با هدف کانال 99 هزار واحدی

آغاز موج پنجم صعودی شاخص با هدف کانال 99 هزار واحدی
یک تحلیلگر تکنیکالیست پیش بینی کرد:

شاخص کل بورس در حالی بر موج چهارم اصلاحی سوار است که از تابستان 91 تا زمستان 92 در موج سوم صعودی خود روندی قوی را طی کرد.
بورس نیوز

سه عامل تأثیرگذار بر افت قیمت سهام

سه عامل تأثیرگذار بر افت قیمت سهام
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

شاخص کل بورس طی روز گذشته در حالی با افت 110 واحدی مواجه شد که سهامداران منتظر اخبار ناشی از نشست مذاکرات هسته ای در وین بودند.
بورس نیوز

عدم حمایت از قیمت سهام به یک دلیل/افزایش نرخ محصولات محتمل است

عدم حمایت از قیمت سهام به یک دلیل/افزایش نرخ محصولات محتمل است
مدیر مالی شرکت صنعتی بهشهر عنوان کرد:

براساس آخرین اطلاعات مندرج در سایت کدال درآمد هر سهم برای شرکت صنعتی بهشهر برای سال مالی منتهی به 30 آذر ماه سال 93 به میزان 1928 ریال برآورد شده این در حالی است که..
بورس نیوز

سرمایه گذاران به بورس بی اعتماد شده اند

سرمایه گذاران به بورس بی اعتماد شده اند
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

با توجه به نقدینگی خارج شده از بازار سرمایه، چنانچه اطمینان به بازار سرمایه بازگردد شاهد بازگشت این نقدینگی به بورس و وضعیت مطلوب بازار سرمایه خواهیم بود.

2 پرسش مهم از خودروسازان و بورس بازان


2 پرسش مهم از خودروسازان و بورس بازان

دو شرکت خودروسازی ایران خودرو و سایپا در حالی با ارسال گزارش پیش بینی درآمد سال 93 خود خبر از تولید حدوداً 470 هزار دستگاه خودرو داده اند که بارها و بارها مدیران این دو شرکت در مصاحبه های اخیر خود با رسانه ها صحبت افزایش تیراژ تولید خود در سال جاری تا مرز 600 هزار دستگاه به میان آورده اند که این یعنی اختلافی 30 درصدی بین آنچه که در گزارش پیش بینی شده با آنچه که مدیران این شرکت ها ادعا می کنند.

علت استقبال بازار به این سهم

گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ( سمگا ) در خصوص آثار ناشی از افتتاح هتل فرودگاهی فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی شفاف سازی کرد و موارد زیر را بیان داشت : - سود ناشی از فروش بخشی از سهام شرکت توسعه گردشگری آریا زیگورات که مالک این پروژه می باشد 130 میلیارد ریال در پیش بینی بودجه سال مالی منتهی به 93/9/30 ذکر گردیده است . - سود و زیان عملیاتی ناشی از اقتتاح و بهره ورداری از پروژه در سال جاری به دلیل عدم تعیین مبلغ دقیق آن قابل محاسبه نمی باشد لذا نتیجه در پیش بینی سال مالی آتی احاظ خواهد گردید . پرشین تحلیل – خرداد 93

افت محسوس ارزش معاملات بورس و فرابورس

دیروز ارزش معاملات در بازار بورس به رقم 71.6 میلیارد تومان رسید طوری که حدود 1.8 میلیارد تومان آن سهم معامله بلوکی وصندوق بود ، همچنین ارزش معاملات در بازار فرابورس نیز به رقم 32.4 میلیارد تومان رسید که حدود 2 میلیارد تومان آن مربوط به معامله بلوکی پتروشیمی جم بود . همان طور که شاهدیم افت بسیار شدید ارزش معاملات کاملاً واضح است و نشان از شرایط رکودی در بازار سرمایه دارد جالب این است که در بازار های موازی نیز این رکود قابل لمس است طوری که اثرات خروج این نقدینگی را در بازار های موازی از جمله بازار طلا و ارز قابل رویت نیست و گویی رکود در کل فضای اقتصاد کلان کشور موج می زند و سرمایه گذاران را در بلاتکلیفی در مورد سرمایه های سرگردان خود قرار داده است . به نظر چه باید کرد...؟! پرشین تحلیل – خرداد 93

تولید 14 میلیون تنی و توزیع 105 تومانی سود حاصل عملکرد یکساله چادرملو

تولید 14 میلیون تنی و توزیع 105 تومانی سود حاصل عملکرد یکساله چادرملو

با تلاشهای مستمر مدیریت و کارکنان

طرح احداث کارخانه فولاد چادر ملو (احیاء و ذوب) که شامل تولید سالیانه یک میلیون تن فولاد خام و تولید سالیانه 1.55 میلیون تن آهن اسفنجی است از جمله برنامه های در دست اجرای این مجموعه بورسی است. همچنین در کنار احداث کارخانه، احداث نیروگاه نیز از جمله دیگر طرحهای توسعه ای در دست اجرای این مجموعه می باشد. علاوه بر این شرکت صنعتی و معدنی چادر ملو طی سال گذشته بازدهی مثبت حدود 46 درصدی را به سهامداران خود اعطاء کرده است.
بورس نیوز

تلاش برای اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات

تلاش برای اخذ مجوز افزایش نرخ محصولات
مدیر مالی شرکت شیشه همدان عنوان کرد:

درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 31 خرداد ماه سال 93 به میزان 1802 ریال بوده است و در نتیجه درآمد هر سهم برای سال جاری به میزان 7 درصد افزایش داشته است.
بورس نیوز

تثبیت سهم بازار فعلی و افزایش روند فروش

تثبیت سهم بازار فعلی و افزایش روند فروش

در گفتگو با مدیر عامل شرکت فولاد آلیاژی یزد عنوان شد:

نرخ فروش شرکت اندکی تغییر کرده است ولی تأثیر چندانی بر روی حاشیه سود شرکت ندارد بلکه در سال 93 افزایش 27 درصدی مقدار فروش است که می تواند بر روی روند سودآوری شرکت اثرگذار باشد.
بورس نیوز

نزول شاخص 39 صنعت در سال 93

نزول شاخص 39 صنعت در سال 93
همزمان با افت هشت درصدی شاخص کل رقم خورد:

در پی سیر نزولی حاکم بر قیمت سهام و شاخص ها از ابتدای سال 93 تاکنون، سرمایه گذاران و سهامداران نظاره گر کاهش بازدهی ها و حتی ذوب شدن سرمایه های خود در بورس هستند.
بورس نیوز

استقبال شرکت‌های بزرگ از صندوق‌های بازارگردانی/ روش تأمین مالی کشاورزان از طریق قبض انبار بورس کالا

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس در گفت‌وگو با فارس خبر داد

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با اشاره به اینکه هلدینگ‌های پتروشیمی، مجموعه‌ بانک‌ها، فولاد و معادن برای مشارکت در راه‌اندازی صندوق‌های تخصصی بازارگردانی سهام تقاضا داشته‌اند، گفت: این صندوق‌ها باید در زمان مجوز منابع در اختیار داشته باشند.

خواجه نصیری بورس مدیر نظارت

تغییر روند بورس در غیاب حقوقی ها

تغییر روند بورس در غیاب حقوقی ها
در ساعات ابتدایی معاملاتی روز جاری رخ داد:

گرچه صحبت های مطرح شده در جلسه دیروز مدیران بازار سرمایه و مقامات تیم اقتصادی دولت در خصوص حمایت از بازار سرمایه و همین طور خوش بینی نسبت به نتایج برگزاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 از امروز بر تغییر روند بازار تأثیرگذار بوده است.
بوزس نیوز

افزایش ریسک سیستماتیک عامل افت شاخص بورس

افزایش ریسک سیستماتیک عامل افت شاخص بورس
مدیر کارگزاری سهام گلچین عنوان کرد:

بازار سرمایه طی روز گذشته با توجه به ابهامات موجود در زمینه نتیجه نهایی مذاکرات، ابهامات در خصوص افزایش نرخ محصولات شرکت ها و همچنین به دلیل حمله تروریستی گروه داعش به عراق که منجر به بی ثباتی منطقه شده ، با نزول شدید 983 واحدی مواجه شد.
بورس نیوز

تولید بالاتر از ظرفیت آهن و فولاد ارفع در سال 92

تولید بالاتر از ظرفیت آهن و فولاد ارفع در سال 92
با تدابیر هیات مدیره و تلاش کارکنان

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آهن و فولاد ارفع ( سهامی عام ) رأس ساعت 9:00روز شنبه مورخ 1393.03.17 درمحل سالن تلاش با حضور بیش از 95 درصد سهامداران برگزار شد.
بورس نیوز