وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

تداوم روند کج دار و مریز بورس تا تیر ماه امسال

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

تنش های سیاسی منطقه و برگزاری جلسه کنگره سنا طی هفته گذشته موجب شد تا رفته رفته انتظارات خوش بینانه نسبت به آینده اقتصادی و سیاسی کشور کاهش یابد و سهامداران نسبت به سرمایه گذاری در بورس عقب نشینی کنند.
معاملات روزهای ابتدایی سال جاری بازار سرمایه در حالی در پی رویدادهای مثبت سیاسی با روند پر شتاب صعودی آغاز شد که این روند به تدریج به دنبال برخی از وقایع روندی عکس را به خود گرفت.

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: تنش های سیاسی منطقه و برگزاری جلسه کنگره سنا طی هفته گذشته موجب شد تا رفته رفته انتظارات خوش بینانه نسبت به آینده اقتصادی و سیاسی کشور کاهش یابد و سهامداران نسبت به سرمایه گذاری در بورس عقب نشینی کنند. بطوریکه تداوم این روند در نهایت موجب حاکمیت روند منفی بر کلیت بورس شده است.

محمدحسن جنانی به روند آتی بورس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه هنوز ابهامات موجود در حوزه سیاسی و اقتصادی کشور رفع نگردیده انتظار می رود تا طی تیر ماه سال جاری شاهد روند نوسانی و رو به مثبت بورس باشیم و تا مدت مذکور معاملات بازار سرمایه به حرکت فرسایشی و کج دار و مریز خود ادامه دهد.

این در حالی است که به نظر می رسد برخی عوامل همچون انتشار گزارش های مناسب عملکرد 12 ماهه اخیر شرکت های بورسی و نزدیک شدن به فصل برگزاری مجامع عمومی عادی مجموعه ها تغییرات مثبتی بر روند معاملات بورس ایجاد کند. در غیر این صورت پیش بینی می شود تا موعد مقرر مذاکرات نهایی هسته ای بازار سرمایه در فاز تعادلی خود باقی بماند.

وی در خصوص صنایع پرپتانسیل بورس طی سال جاری ابراز داشت: صنایعی که مشکلات موجود بر سر راه وضعیت تولید و سودآوری آنها تا حدودی برطرف شده و در وضعیت بهتری به سر می برند، از جمله گروه هایی هستند که از پتانسیل رشد سودآوری برخوردارند و گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری هستند.

این کارشناس بازار سرمایه به صنایع خودرو و لیزینگ اشاره کرد و گفت: این گروه ها که متأثر از اعمال تحریم های بین المللی ضرر و زیان قابل توجهی را محتمل شده اند، در شرایط کنونی و در صورت لغو تحریم ها از پتانسیل رشد سودآوری و صعود قیمتی برخوردارند. همچنان که سهام مجموعه های خودروساز و لیزینگ طی هفته های گذشته بازدهی قابل قبولی را محقق ساختند.

جنانی در خاتمه با اشاره به روند معاملات مجموعه های پالایشی، در این خصوص ابراز داشت: سایه ابهامات همچنان بر سر این واحدها وجود دارد و به نظر می رسد در واکنش به رفتار هیجانی و صعود پرشتاب قیمت سهام مجموعه های مذکور، اکنون شاهد روند کاهشی ارزش سهام آنها هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.