وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

جزئیات جلسه خودرویی شورای رقابت/ تدابیر ویژه کنترل بازار در ماه مبارک رمضان/ نرخ مطالبات معوق بانکی ۸۰هزار میلیارد تومان

ارسال به دوستان
چکیده مهمترین اخبار اقتصادی امروز

افزایش نیافتن قیمت‌ها در ماه رمضان، جدیدترین تصمیمات خودرویی شورای رقابت و اجرایی شدن نرخ 22 درصدی سود تسهیلات از امروز از جمله مهمترین اخبار برگزیده اقتصادی امروز است.

خبرگزاری فارس: جزئیات جلسه خودرویی شورای رقابت/ تدابیر ویژه کنترل بازار در ماه مبارک رمضان/ نرخ مطالبات معوق بانکی ۸۰هزار میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری فارس، گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز چهارشنبه 28 خرداد 1393 به شرح زیر است:

* قیمت مرغ در ماه رمضان افزایش نمی‌یابد/ عرضه بیش از تقاضا است

رئیس هیأت مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور گفت: در سنوات قبل با نزدیک شدن به ماه رمضان قیمت مرغ افزایش می‌یافت ولی امسال به دلیل عرضه مرغ بیشتر از تقاضا و وجود ذخایر کافی چنین اتفاقی نمی‌افتد. محمدیوسفی ادامه داد: اکنون شرایط به گونه‌ای است که عرضه مرغ بیشتر از تقاضاست بنابراین با روند تولید مرغ گوشتی برخلاف سال‌های قبل قیمت این محصول درماه مبارک رمضان که تقاضا بیشتر می‌شود، افزایش نمی‌یابد.

 

* جزئیات جلسه عصر امروز شورای رقابت/ بازنگری قرارداد خودروسازان طی 3 هفته آینده

عضو ناظر شورای رقابت با تشریح جزئیات جلسه عصر امروز این شورا، گفت: قرارداد شرکت‌های خودروساز با مصرف کنندگان طی 3 هفته آینده بازنگری خواهد شد به طوری که حقوق مصرف کننده در این قراردادها مد نظر قرار گیرد. عیسی امامی با بیان اینکه فرمت قرارداد خودروسازان با خریداران طی 2 تا 3 هفته آینده از سوی شورای رقابت مورد بازنگری قرار می‌گیرد، افزود: موارد مربوط به عرضه خودرو از سوی خودروسازان نیز از سوی این شورا کنترل خواهد شد، به طوری که حاشیه بازار خودرو جمع شود، ظرفیت تولید خودروسازان به حد نصاب مورد نظر شورای رقابت برسد و مصرف کنندگان نیز متضرر نشوند.

 

* قیمت پژو 206 اصلاح شد/ نرخ‌های جدید به زودی ابلاغ می‌شود

رئیس شورای رقابت از اصلاح قیمت پژو 206 خبر داد و گفت: قیمت جدید خودروها به زودی ابلاغ می‌شود. به گزارش فارس، شورای رقابت هفته گذشته با افزایش 3.7 تا 6.9 درصدی قیمت خودرو موافقت کرد. در این قیمت‌گذاری، نرخ پژو 206 معادل 28 میلیون و 200 هزار تومان تعیین شده بود که پایین تر از قیمت فعلی کارخانه‌ای این خودرو است.

 

* تمام واحدهای صنفی تا 6 ماه آینده به دستگاه پوز مجهز می‌شوند

رئیس اتاق اصناف کشور از تجهیز همه اصناف به دستگاه‌های POS تا شش ماه آینده خبر داد و گفت: این کار گام بلندی در جهت رفع تبعیض مالیاتی خواهد بود. علی فاضلی ادامه داد: بنگاه‌‌هایمان را به روز نکرده‌ایم و کمی از بی‌علمی می‌نالیم. در عین حال نتوانسته‌ایم زلف دانشگاه را با این بخش گره بزنیم و دولت‌ها هم گذری با این بخش برخورد کرده‌ است.

 

* تدابیر ویژه کنترل بازار در ماه‌مبارک/ تخفیف 5 تا 25درصدی اصناف، میادین تره‌بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای

رئیس سازمان صنعت، معدن، تجارت تهران از تدابیر ویژه ستاد تنظیم بازار باری کنترل قیمت و توزیع مایحتاج عمومی مردم خبر داد و گفت: تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین و میوه تره بار شهرداری تهران و اصناف در ایام ماه مبارک فروش فوق العاده خواهند داشت. به گفته یدالله صادقی همچنین سازمان میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران از سوم تیرماه تا پایان ماه مبارک تمام محصولات این میادین را با تخفیف ویژه 5 تا 15 درصدی ارائه می کند.

 

* نرخ سود تسهیلات از امروز اجرایی می‌شود/ معوقات بانکی 82 هزار میلیارد تومان است

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه همه مصوبات روز گذشته شورای پول و اعتبار از امروز ابلاغ و اجرایی می‌شود، گفت: برای اینکه نرخ سود عقود مبادله‌ای قابلیت اجرایی‌شدن داشته باشد، شورای پول و اعتبار نرخ 22 درصد را تصویب کرد. ولی الله سیف با اشاره به اینکه متوسط نرخ سود تسهیلات مبادله‌ای در گذشته 14 تا 15 درصد بود، تصریح کرد: با این نرخ‌ها در این شرایط شرکت‌های لیزینگ کارایی کافی را نداشته و فعالیت‌های آنها متوقف شده بود و از طرف دیگر عقود مبادله‌ای هم در نظام بانکی توان اجرایی‌شدن نداشت.

 

* مطالبات معوق بانکی 80 هزار میلیارد تومان است

روابط عمومی وزارت اقتصاد با اصلاح اظهارات دیروز طیب‌نیا که رقم معوقات بانکی را 150 هزار میلیارد تومان عنوان کرده بود، مبلغ رسمی مطالبات معوق بانکی را حدود 80 هزار میلیارد تومان اعلام کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در جمع تولید کنندگان و فعالان صنعتی با بیان اینکه مطالبات معوق بانک‌های کشور حدود 80 هزار میلیارد تومان عنوان شده است، افزود: این در حالی است که با افزودن رقم مطالبات معوق استمهال شده از طرق قانونی به این مبلغ، حجم مطالبات معوق حدود 150 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

فارس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.