وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

تیم جدید مدیریتی سازمان بورس ساختار مناسب را فراهم کند

سرپرست شرکت کارگزاری پارس ایده بنیان

با حصول توافق هسته ای بازار سهام حداقل پنج ماه ابتدایی سال 94 را به صورت شارپی در روندی صعودی قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: در صورت عدم توافق در مذاکرات هسته ای نیز شاخص بورس با اصلاح حدود پنج هزار واحدی مواجه خواهد شد و سپس در یک روند تعادلی قرار می گیرد.
تدابیر اخیر سازمان بورس در راستای اصلاح وضعیت نماگر بازار سهام براساس خواسته شرکت های کارگزاری و فعالین بازار فوق بوده که این امر نشانگر مورد توجه قرار گرفتن پیشنهادات موجود در بازار سهام از سوی رییس جدید سازمان بورس است.

سرپرست شرکت کارگزاری پارس ایده بنیان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اینکه اقدامات اخیر سازمان بورس در اجرای دستورالعمل کاهش حجم مبنای سهام شرکت ها و رونمایی از شاخص بازدهی قیمت در نهایت منجر به مهیا شدن زیرساخت های بازار سهام می گردد، اظهار داشت: وظیفه سازمان بورس، سازماندهی و جهت دادن به بازار سهام نیست بلکه عملکرد حرفه ای و تخصصی این سازمان، فراهم کردن دستورالعمل ها و زیرساخت های مورد نیاز بازار است که اکنون با توجه به انتشار اخبار مثبت از مذاکرات هسته ای، اقدامات اخیر رییس سازمان بورس، نویدبخش برنامه های بهتر و اصولی تر این تیم جدید است.

هاشم باروتی، نوسانات اخیر بازار سهام را منوط به روزهای پایانی سال جاری و اقدام سرمایه گذاران برای کسب نقدینگی دانست و افزود: براساس سوابق، با نزدیک شدن به پایان سال عمدتاً اشخاص حقیقی و حقوقی به دنبال کسب نقدینگی هستند و فشار ناشی از فروش سهام شرکت های بورسی در این بازه زمانی، طبیعی است و احتمال می رود تا اواخر دو هفته آینده نیز این میزان فروش افزایش یابد.

وی، میزان فروش سهام شرکت های بورسی در این بازه زمانی را به مراتب پایین تر از سال های گذشته عنوان کرد و یادآور شد: در حال حاضر ریزش های فعلی شاخص و قیمت سهام شرکت های بورسی طبیعی است و این امر می تواند چشم انداز سال آینده بازار سهام را امیدوارانه تر نشان دهد.

باروتی، اولین پیش بینی سال آینده شرکت های بورسی را به دلیل شرایط کنونی اقتصادی کشور، محافظه کارانه ارزیابی کرد و افزود: اکثر شرکت های بورسی با نزدیک شدن به برگزاری مجامع سالیانه خود، به اجبار بایستی اقدام به افشاگری و اصلاح پیش بینی بهتری برای سال مالی خود نمایند.

سرپرست شرکت کارگزاری پارس ایده بنیان با اشاره به اینکه با حصول توافق هسته ای بازار سهام حداقل پنج ماه ابتدایی سال 94 را به صورت شارپی در روندی صعودی قرار خواهد گرفت، خاطر نشان کرد: در صورت عدم توافق در مذاکرات هسته ای نیز شاخص بورس با اصلاح حدود پنج هزار واحدی مواجه خواهد شد و سپس در یک روند تعادلی قرار می گیرد.

وی در پایان لغو تحریم ها را براساس قانون بین المللی به صورت مرحله ای دانست و افزود: اکنون تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان متشکل از افراد حرفه ای در امر دیپلماتیک است و احتمال می رود سرانجام یک توافق هسته ای خوب به نفع منافع اقتصادی ایران شکل گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.