وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

آغاز فرایند تغییر مدیریت در بازارسرمایه


آغاز فرایند تغییر مدیریت در بازارسرمایه









همزمان با برگزاری جلسه شورای بورس و اوراق بهادار در عصر روز دوشنبه و نهایی شدن عضویت محمد فطانت در هیأت مدیره سازمان بورس، مدیرعاملی علی صالح‌آبادی نیز در بانک توسعه صادرات قطعی شد .

 

شایعات درباره تغییر رئیس سازمانبورسو اوراق بهادار، رنگ واقعیت به‌خود گرفت و علی صالح‌آبادی که بیش از 9سال در مسند ریاست سازمان بورس، هدایت بازارسرمایه را برعهده داشت، با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی، به سمت مدیرعامل بانک توسعه صادرات منصوب می‌شود تا به این ترتیب، هم دانشگاهی قدیمی‌اش، یعنی محمد فطانت، سکان این بازار را برعهده بگیرد .

 

    پاسخ به یک پرسش

 

کوچ صالح‌آبادی، از بازار سرمایه به بازار پول، شاید برای بسیاری این پرسش را ایجاد کند که اساسا چه سنخیتی بین این دو بازار، وجود دارد. بررسی اهداف، اساسنامه و عملکرد بانک توسعه صادرات نشان می‌دهد که این بانک، برخلاف بانک‌های تجاری، یک بانک کاملا تخصصی است که وظیفه آن، مدیریت منابع دولتی به‌منظور کمک به تأمین مالی بخش صادرات غیرنفتی است. این بانک، در واقع یک هلدینگ مالی بزرگ است که دارای شرکت‌هایی مثل کارگزاری، تأمین سرمایه، سرمایه‌گذاری و صرافی است. به‌نظر می‌رسد صالح‌آبادی، پس از 9سال فعالیت در بازار سرمایه، شناخت خوبی از این حوزه داشته باشد. می‌توان انتظار داشت صالح‌آبادی با شناختی که از این دوحوزه دارد، بتواند ارتباط مناسبی بین این دو نهاد برقرار کند .

 

    تعیین رئیس جدید

 

شورای بورس و اوراق بهادار عصر روز دوشنبه برای تصمیم‌گیری درخصوص رئیس جدید سازمان بورس جلسه تشکیل داد که در این جلسه عضویت محمد فطانت در هیأت مدیره نهایی شد. طبق مقررات این امر نخستین گام برای ریاست محمد فطانت بر سازمان بورس است. براساس شنیده‌ها قرار است مراحل قانونی تغییر رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تا پایان هفته جاری انجام شود و برهمین اساس فرایند قانونی آن آغاز شده است .

 

براساس قانون، فرد منتخب باید در ابتدا با تصویب شورای بورس به عضویت هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار درآید و پس از آن به‌عنوان رئیس هیأت مدیره نیز انتخاب شود. پس از این مرحله شورای بورس باید در جلسه‌ای دیگر ریاست او را بر سازمان بورس تأیید و تصویب کند تا در نهایت وزیر امور اقتصادی و دارایی حکم نهایی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار را به نام فرد منتخب صادر کند. البته خبرها از انتصاب قریب‌الوقوع محمد فطانت به سمت ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار و علی صالح‌آبادی رئیس این سازمان به سمت مدیرعامل بانک توسعه صادرات حکایت دارد .

 

    سوابق علمی رئیس جدید

 

فطانت که 44سال دارد ازجمله دانش آموختگان دوره‌های اول رشته مدیریت مالی در دانشگاه امام‌صادق(ع)است که پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی از این دانشگاه، تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد و در سال83، در رشته تحقیق در عملیات از این دانشگاه مدرک دکتـری گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.