وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

بورس تا 3 آذر چه روندی در پیش خواهد گرفت؟

معاون سرمایه گذاری های شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد:

با توجه به نزدیک شدن به زمان دستیابی به توافق جامع هسته ای و حجم معاملات کنونی بورس، به نظر می رسد طی زمان باقیمانده تا مذاکرات نهایی شاهد روند نوسانی معاملات باشیم
افزایش حجم و رونق معاملات بازار سهام طی هفته های اخیر و رشد میزان عرضه و تقاضای سهام موجب شد تا ریسک سرمایه گذاری در بورس کاهش یابد. به گونه ای که به نظر می رسد اصلاح روند قیمتی سهام شرکت های بورسی طی دو هفته اخیر آثار مثبتی بر کلیت بازار سرمایه در پی داشته باشد.

معاون سرمایه گذاری های شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگاربورس نیوز عنوان کرد: با توجه به نزدیک شدن به زمان دستیابی به توافق جامع هسته ای و حجم معاملات کنونی بورس، به نظر می رسد طی زمان باقیمانده تا مذاکرات نهایی شاهد روند نوسانی معاملات باشیم که البته انتظار می رود این روند نوسانی در پی خوش بینی های موجود میان سهامداران نسبت به نتایج نهایی در مسیر مثبت شکل گیرد.

خدّام افزود: روند کنونی مذاکرات هسته ای کشور به گونه ای پیش می رود که به نظر می رسد حتی در صورت عدم دستیابی به توافق جامع در موعد مقرر یعنی سوم آذرماه امسال، در نهایت این پدیده مهم سیاسی رخ دهد و گشایش روابط بین المللی کشور و نیز لغو تحریم ها اتفاق افتد که تحقق این امر به طور قطع بر وضعیت اقتصادی کشور و بازار سرمایه تأثیرگذار خواهد بود.

وی به وضعیت دو گروه مورد توجه سهامداران یعنی بانکی ها و خودرویی ها اشاره کرد و اظهار داشت: انتشار اخبار مثبت تأثیرگذار بر وضعیت سودآوری بانکی ها موجب شده تا این گروه مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گیرند. به گونه ای که به نظر می رسد افق نرخ تورم موجب کاهش هزینه های پولی در صنعت بانکداری کشور شود و همچنین کاهش نرخ سپرده های قانونی بانکها نزد بانک مرکزی سبب افزایش منابع مالی در اختیار آنها گردد.

معاون سرمایه گذاری شرکت ارزش آفرینان پاسارگاد افزود: فروش اموال و دارایی های مازاد بانکها در کنار گشایش تبادلات مالی و ارزی این صنعت سبب افزایش نقدینگی و درآمدهای آنها می شود. علاوه بر این، قیمت سهام اغلب مجموعه های فعال در این گروه و نیز نسبت پی بر ای آنها پایین بوده و از پتانسیل رشد برخوردارند.

خدّام همچنین در خصوص وضعیت خودروسازان گفت: این مجموعه ها با مشکل ساختاری و زیان انباشته قابل توجه دست به گریبان هستند و به نظر می رسد دستیابی به سود عملیاتی و سودآوری مستمر توسط این گروه نیازمند گذر مدت زمان طولانی باشد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که شرکت های خودروساز با افزایش میزان تولید و فروش محصولات خود از ابتدای امسال تاکنون گام های ﻣﺆثری در مسیر بهبود وضعیت سودآوری خود برداشته اند.

وی در خاتمه پیرامون شرکت های فعال در صنعت لیزینگ تصریح کرد: به نظر می رسد همراه با تحقق برنامه های دولت جهت کاهش نرخ تورم، نرخ بهره بانکی نیز کاهش یابد. این در حالی است که اغلب شرکتهای فعال در گروه لیزینگ تسهیلات بانکی کوتاه مدت از بانکها دریافت کرده و در مقابل قراردادهای بلند مدت با متقاضیان خود منعقد کرده اند. بر همین اساس این مجموعه ها از پتانسیل منتفع شدن از محل کاهش نرخ بهره بانکی و افت هزینه های مالی خود و در مقابل افزایش درآمدها برخوردارند. به گونه ای که می توان چشم انداز مناسبی را پیش روی این مجموعه ها متصور بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.