وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان - شعبـــه بــــابل

آدرس : بابل خیابان مدرس مجتمع سرمایه طبقه 4 واحد 8 تلفن : 01112293653

گزارش مردمی از تالار حافظ

صبح روز گذشته انجام شد

روز گذشته، خبرنگار بورس نیوز با حضور در تالار حافظ از نزدیک با سهامداران گفتگو کرد تا در رساندن خواسته ها و مشکلات سهامداران به مسئولین بازار سرمایه مثمرثمر واقع گردد.
تریبون خبری بورس نیوز، روز گذشته به منظور بررسی مشکلات و خواسته های شما سهامداران به تالار حافظ آمد.

روز گذشته، خبرنگار اقتصادی بورس نیوز با حضور در تالار حافظ از نزدیک با سهامداران گفتگو کرد تا در رساندن خواسته ها و مشکلات سهامداران به مسئولین بازار سرمایه مثمرثمر واقع گردد.

در ابتدای ورود به تالار حافظ با خلوتی محسوسی مواجه شدم که بسیار تعجب برانگیز بود ولی حراست تالار حضور کم سهامداران را مبنی بر افزایش گرمای هوا می دانست ولی آنچه که گویا بود ایجاد بی انگیزگی در بین سهامداران بود که خیلی از افراد حتی تمایلی به بازگویی مشکلات خود در بازار سرمایه هم نداشتند.

اما سرانجام چهار نفر اقدام به بازگویی خواسته های خود کردند و از برنامه ریزی های خود در بازار سرمایه، سخن به میان آوردند، در ابتدا آقای میانسالی به فعالیت دو ساله خود در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: بازار سرمایه در ایران به صورت کلاسیک اداره نمی شود و چون تغییرات به صورت لحظه ای رخ می دهد نمی توان تحلیل خاصی را مدنظر قرار داد.

این سهامدار حقیقی، سرمایه گذاری در شرکت های پالایشی و پتروشمی را همراه با بازدهی مناسب عنوان کرد و گفت: از مسئولان بازار سرمایه انتظار دارم که بورس به معنای واقعی خود دست یابد و شفاف سازی و اطلاعات در خصوص شرکت ها برای کلیه سهامداران یکسان در نظر گرفته شود و هیچگونه رانتی در خرید سهام افراد حقوقی وجود نداشته باشد که ایجاد رانت، موجب برهم ریخته شدن بازار سرمایه می گردد.

در گفتگو با آقای دیگری به فعالیت 18 ساله خود در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: از آذر ماه سال گذشته، حدود 40 درصد از سرمایه خود را در بازار سرمایه ازدست داده ام.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به زیان 40 درصدی از سرمایه خود چه عاملی باعث شده که مجدداً در بازار سرمایه فعالیت نمایی گفت: تمایل زیادی به خروج از بازار سرمایه را دارم ولی گویا به فعالیت در بازار سرمایه وابسته شده ام و جدا شدن از بازار سرمایه برای من خیلی سخت و دشوار می باشد.

این سهامدار حقیقی، سرمایه گذاری را در بلندمدت موفق آمیز دانست و گفت: با توجه به روند بازار سرمایه که یک روز مثبت و روز دیگر منفی می باشد نشانگر عدم نتیجه گیری واحد در تحلیل تکنیکال و بنیادی می باشد و تحلیل بورس در ایران برخلاف سایر کشورهای جهان تأثیرگذار نمی باشد.

وی در پایان از مسئولین بورس نیوز خواستار پیگیری هرچه بیشتر حاشیه های بازار سرمایه شد و گفت: در صنایعی از جمله خودروسازی با توجه به مباحث مربوط به شورای رقابت، بایستی پیگیری صنعت خودروسازی با مدیری انجام گیرد که جوابگوی شرایط موجود در صنعت خودرو باشد.

در طبقه فوقانی تالار حافظ، خانمی در حال رصد کردن بازار سرمایه بود و صحبت های خود را این گونه آغاز کرد؛ در اواخر سال گذشته مقداری از سرمایه خود را به بازار سرمایه آوردم ولی روز به روز از ارزش سرمایه من کاسته شد و در حال حاضر با نوسان گیری سعی در جبران مقداری از زیان های وارد شده بر سرمایه خود دارم.

وی با توجه به شرایط حاکم بر بازار سرمایه، نوسان گیری را عاملی برای افزایش سرمایه خود در بازار سهام عنوان کرد و گفت: هفته گذشته بعد از برگزاری مذاکرات 1+5 مشخص گردید که روند بازار به صورت ملایم در جهت مثبتی در حرکت می باشد.

فرد دیگری که به بازگویی مشکلات موجود در بازار سرمایه پرداخت، آقایی جوان بود که 10 سال سابقه فعالیت در بازار سرمایه را داشت و نوسان قیمت در سهام های بورسی را ذات طبیعی بازار سرمایه عنوان کرد و گفت: من از قدیم در بازار سرمایه فعالیت می کنم و با افت شدید قیمت سهام های شرکت های بورسی با ضرری در سرمایه خود مواجه نشدم و فقط مقداری از سودی که در این چند سال در بازار سرمایه به دست آورده بودم کاسته شد.

وی سرمایه گذاری بلندمدت در بازار سرمایه را همراه با سود بیشتری نسبت به فعالیت در سایر بازارها دانست و افزود: در سال های گذشته تعدیل های مثبتی که در شرکت های بورسی اعمال می گردید در بعضی مواقع با افزایش 100 درصد سرمایه سهامداران مواجه می گردید.

این سهامدار حقیقی، تحلیل خود را بنیادی عنوان کرد و گفت: شرایط حاکم بر بازار سرمایه به گونه ای می باشد که نوسان گیری با ریسک بسیار بالایی همراه است و سرمایه گذاری بایستی در یک برنامه بلندمدت در نظر گرفته شود.

وی در خصوص اولویت سرمایه گذاری خود در بازار سرمایه گفت: در گذشته سهام شرکت های پالایشی و پتروشیمی به دلیل تحت تأثیر قرار گرفتن با دلار بیشتر مورد توجه قرار می گرفتند ولی در حال حاضر، سهم های ریالی همچون خودرویی ها، بانکی ها، لیزینگی و سرمایه گذاری با سوددهی بالاترین نسبت به سایر صنعت ها به نظر می رسد.

وی در پایان در خصوص انتظار خود از مسئولین بازار سرمایه عنوان کرد: بازار سرمایه نیازمند حمایت مسئولین است و بایستی برنامه ریزی ها به گونه ای باشد که افراد سرمایه های خود را در بازار سهام تزریق نمایند که با روش فوق، اقتصاد کشور به سوی تولید و اشتغال زایی جهت گیری می نماید.

شایان ذکر است، تریبون خبری بورس نیوز از این پس به منظور بررسی خواسته ها و مشکلات شما سهامداران به تالار بورس سایر شهرها نیز سفر خواهد کرد.

توجه: گزارش فوق در جهت آگاهی از نظرات سهامداران حقیقی بوده و سایت خبری بورس نیوز به صورت تریبون آزاد اقدام به انتشار نظرات سهامداران حاضر در تالار حافظ نموده است.

گزارش مردمی از تالار حافظ
گزارش مردمی از تالار حافظ

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.